Gå til innhold

Virker ikke dette veldig rart?! (salg av bolig)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på visning på fredag på en leilighet. Den lå til 1450000. Jeg var veldig interessert, og det var et annet par på visningen, som bare kom og gikk igjen. Megleren prøvde å hinte frem flere ganger at jeg måtte være sjapp å legge inn bud, for han hadde en interessert som hadde vært på visningen. (jeg var hele halvtimen det var visning, og det var KUN et annet par enn oss). Han "presset" frempå at vi måtte by over takst, da fikk vi den osv.

Først i går kom det inn bud, et skambud på 100 000 under takst. Jeg bydde 50 000 over det. Vi var to stk i budrunden. Så la det andre paret inn bud på takst, 1,45mill. Men da ga jeg meg. Og så ble leiligheten solgt til 1,5?! ALtså 50 000 over takst? Det var jo kun de som sto i igjen i budrunden, og regner med de vant når de hadde lagt inn bud på takst, og ingen andre bydde? Nesten som jeg lurer på om megleren har "lurt" dem og sagt at jeg har lagt inn høyere bud, for å få dem til å gå høyere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ganger har de privat forhåndsvisning om noen ber om det.

En annen kan ha kommet med i budrunden på slutten.

Skrevet

Det fremstår vel som langt mer sannsynlig at selger har kommet med et motbud.

Skrevet

Om du vinner budrunden trenger ikke selger akseptere budet. Selger sier "jeg må ha 1,5 for å selge", og får det eller får det ikke.

Skrevet

alle bud skal loggføres og man har som kjøper rett til innsyn/sjekk av denne. De sjekker nok den om de selv mistenker noe muffins..

Skrevet

Joda, men spiller vel ingen rolle hvem som kjøpte, for jeg vet at det var kun jeg og en til som bydde. Og at megleren sa at selgeren sa seg villig til å selge til takst. Litt rart om det paret sa "åh, ga hun seg? Da slenger vi like gjerne på 30 000 til, sidne den allerede er vår"

Skrevet

Hva er problemet egt? er jo bare å be om få se budprotokollen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...