Gå til innhold

Kort laarbein i forhold til hodemaal, hjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen av dere som har faatt beskjed om at babyen har litt kort laarbein i forhold til hodemaalene? Var paa UL i gaar og fikk denne beskjeden og skal tilbake til ny maaling om 2 uker. Hun sa at de var innenfor normalverdiene men at de ville skjekke alikavel. Er det noen som vet hva dette kan vaere? Er det fare for at det kan vaere en dverg eller er det en diagnose som man kan se ut ifra dette?

Blir veldig glad om noen andre har faat denne beskjeden og det har vist seg at alt er normalt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk bare at det er vanlig med store variasjoner!!!!

Ikke bekymre deg før du har grunn til det, som regel er slike avvik helt ubetydelige, og innenfor normalen.

Skrevet

Ah tusen takk for svar..

Jeg vet, men jeg klarer ikke helt aa slippe de kjipe tankene... Maa bare proeve aa tenke positivt..

Skrevet

Hii lille skatten =))) jeg var også veldig bekymret for målene når jeg var på ul (har vært på flere). Hos meg så var hodet mye større en normalen i forhold til hvor langdt jeg var på vei... Men de samenlignet alle målene og la de i en graf hvor man så at alt faktisk var normalt alikevel=))) Jeg har også søkt masse om mål osv på nettet ... så det er helt normalt at vi avikler litt her og der =))) Her er en link som kansje kan hjelpe deg videre =) Her samenligner de bpd og lårbenet tror jeg =))

Lykke til =)))

Klem

http://www.nsfm.no/esnurra/0.php

Skrevet

Vi fikk også beskjed om det på første ultralyd med den første ungen vår. Da vi skjønte hva det gjaldt, bare smilte vi, for da skjønte vi at det var en gutt. Alle i slekta til barnefaren har relativt korte bein i forhold til lengden på ryggen, ikke noe som er unormalt, bare slik de er skapt. Selv har jeg også relativt korte ben og lang rygg. Gutten viste seg å være helt normal, og er snart 10 år nå.

Skrevet

takk for tilbakemelidinger:)

Haaper det bare er noe saa normalt som korte ben i forhold til rygg:) Mannen min er veldig lang (196) men har kortere ben i forhold til ryggen og jeg er veldig liten (152) men proposjonert saa det kan jo vaere en blanding av oss to som gjoer at maalene er som de er..

Skal lese paa den linken ovenfor naa og haaper at jeg blir mer beroliget..

Takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...