arachnia Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 I uke 8 hadde jeg første svangerskapskontroll, og veide da 131kg. Nå er jeg i uke 16 og veier 114 kg. Legen min sa at jeg måtte forvente at det kom til å bli tungt å legge på seg når jeg var så stor i utgangspunktet, men nå har jeg rast ned 17 kg på 8 uker. Dette kan da umulig være normalt? Kastet opp 3-4ganger daglig fra uke 8 til uke 15, og har den siste uken begynnt å spise igjen. Jeg kontaktet både legevakt, lege, jordmor og ernæringsfysiolog når jeg ikke fikk i meg noe annet enn yogurt, men de sa alle at det var helt normal og at det kom til å gi seg. Og det ga seg jo etter halvannen mnd... Men det kan da umulig være normalt å gå ned 17 kg på så kort tid i et svangerskap? Og alle sier man skal være forsiktig med å slanke seg når man er gravid... Er veldig bekymra, samtidig som det er litt deilig å være 17 kg lettere...
Kongeørna Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 17 kilo var ikke småtteri! Men det er ikke uvanlig at vi som har litt ekstra-kilo kan gå ned en del. Selv har jeg gått ned 7 kilo hittil, er 20+2. Legen min synes det er helt galt, og at jeg burde ha gått opp i steden, men han innrømmer at han er litt gammeldags på området. Jeg føler meg i fantastisk form, og er superhappy for de kiloene. Hos meg skyldes vektnedgangen en blanding av kvalme de første 14 ukene, samt et stoffskifte som måtte reguleres med medikamenter. For min del har vektnedgangen ført til at jeg ikke kjenner bekkenet enda, noe som plaget meg tidlig i de to andre svangerskapene. I tillegg har jeg fått mer definert babymage i stedenfor "tykk mage". Det høres ut som om kvalmen har plaget deg i langt større grad enn meg, så det er ikke rart om det har gitt utslag på vekta. Dessuten sier de jo at baby'n uansett tar den næringen den trenger. Kan ikke skjønne annet enn at du ikke har noe å bekymre deg for! Lykke til
snuffe Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Når du er såpass overvektig i utgangspunktet er ikke vektnedgang noe problem i seg selv. Du bør selvsagt forsøke å få i deg greit med mat, ikke for å holde på vekta, men for å beholde energi.
*1+1=2 små* Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 sier som de andre: så lenge du har litt å gå på så er det ikke noe fare for babyn i hvertfall!!! Du for din del bør få i deg vitaminer osv. så du bør spise litt hver dag(eventuelt ta piller med vitaminer). babyn får næringen den skal ha, det er du som sitter igjen med mangel men jeg vil tro legene sier ifra om det er farlig for dere!
arachnia Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 17. juni 2009 godt å høre at det er andre som også har gått ned.¨ Når det er mye å ta av, så er det vel greit da? Må vel satse på det! Skal nå slutte å bekymre meg, og heller glede meg over tidenes mest effektive slankekur! takk for svar:)
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Hei I forrige svangerskap gikk jeg ned 15,5 kg, fra 82,5kg til 67 kg, på 6 uker. Jeg fikk ikke i meg noe som helst, 1 slurk vann og det kom opp igjen med en gang. Ble lagt inn på sykehuset og de sa at vekttapet ikke var noe som helst fare for babyen, kun meg det gikk utover (og det skal jeg love deg at det gjorde ) Nyt at du begynner å bli bedre og ikke bekymre deg så lenge du ikke fortsetter å gå ned mye i vekt Lykke til!! (sønnen min endte forresten på 4300g ved fødsel så han fikk det han trengte)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå