Gå til innhold

ang sosialklienter evt de som får trygt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er dere så sinte på de?

"jobb som alle andre for penga" Tror du ikke de hadde gjort det om de hadde hatt muligheten?

Om folk går på sosialen er det nok uansett ikke for moroskyld eller latskap. Disse som "ikke gidder" jobbe har utbetalt HALVPARTEN kanskje en hva DU har som gidder og jobbe, så hvorfor så missunnelig??

Og i forhold til hun moren her som fikk dekket bil og førerkort, det skal ikke store IQ og matteferdigheter for å regne ut at dette er lønnsomt i forhold til TT-kort, Taxi 3 dager i ukene minst og 1 1/2 times kjøring.

Og IKKE kom her å vær missunnelig på en som har fått en funksjonshemmet barn!

Kutt ut de holdningene der, det er forferdelig hvor mye lavmål og lite inteligente mødre det er her altså.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er vel ofte at det er alt for lett å få trygd/sosialhjelp og at det er mange som utnytter dette.

Det er det man blir provosert av, ikke av de som faktisk trenger det.

Det burde vært satsa mere på tilrettelegging for dem som havner i uføre enn å bare pøse på med støtte.

Skrevet

Jeg kan ikke si at vi "pøset ut med sosialstønad" på det sosialkontoret jeg jobbet akkurat. Man prøver jo alt annet, det skal være siste mulighet og man har jo mål om at de fleste skal over på varig stønad eller i jobb ganske kjapt...

Skrevet

Har selv mottatt støtter og ble nesten satt på uføretrygd når jeg var 25,

Og det var ikke takket være Nav eller trygdekontoret at jeg ikke er det idag.

Følte at det var "enklere" for dem å dele ut støtte enn å komme med tiltak og hjelp til hvordan jeg skulle komme meg ut i arbeidslivet igjen.

Skrevet

Men så må man da klare å skaffe seg en jobb selv da, vis ikke er det vel bare rett og rimelig at de setter deg i uførebåsen.

Om du ikke kan jobbe, så få en legen til å ta seg av det

Slutt å forvent at samfunnet skal gjøre ALT. Håpløst.

Skrevet

HI her, er helt enig i du som skriver først her. Det skulle vært tiltak, og mye mere rundt de som faktisk får sosialtrygd.

Men hvorfor så missunnelige mener jeg,

og det jeg blir mest provosert av, er ett inlegg hvor en mor med et handkappet barn har fått lappen at dette blir da vridd om på snylting av staten og uttaleleser som Jævla sosialklienter klarer det meste.

Kunne vel valgt å være sosialklient jeg også, men gidder ikke. ikke fordi jeg synes det er gøy å jobbe, men fordi jeg lever kun en gang og vil ha mere enn 3000 i mnd

Skrevet

fy faen så forbanna jeg blir når jeg leser kommentaren din! det er tydelig at du ikke har peiling på hva du prater om! det er faen ikke lett å få verken trygd eller sos hjelp!

det er ekstremt få sykdommer/tilstander som gjør at du automatisk fyller kravene for uføretrygd. det tar gjerne flere år fra du søker til du får det innvilget, det kreves dokumentasjon fra utallige eksperter, og du skal gjennomgå både attførings og rehabiliterings opplegg først også. det skal være NULL utsikt til bedring, og utallige behandliger skal være prøvd over lengre tid. jeg har fire kroniske sykdommer, hvorav den ene alene skal kvalifisere til uføretrygd, har de siste fem årene vært gjennom attføring, rehab, lengre behandlingsopplegg flere steder i landet, og har fem forskjellige ekspert uttalelser som anbefaler uføre i tillegg til diverse utallelser fra fysioteraoeuter, revmatologer, leger og psykologer, men NAV vil fremdeles ikke gi meg uføretrygd. dette til tross for at jeg til tider er lam i begge beina mine. det er en jævla fortvilende situasjon, og det triste er at den ikke på noen måte er enestående, så kom ikke her å si det er for lett å få trygd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...