Mixxi Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Hei! ska på første kontroll på fredag etter positiv graviditetstest på mandag...er 5 eller 9 uker på vei... (litt usikker me tanke på blodig utflod forrige TR periode, men tror jeg er 9 uker;) men er det noe spesielt jeg må ta med? skal legen ha urinprøve første gangen? fikk ikke beskjed om noe når jeg bestilte time... Takker for alle svar;)
Lakenskrekk Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Jeg var på min første legetime i dag. Jeg fikk heller ikke beskjed om å ha med meg noe - men hadde likevel avlagt en urinprøve som jeg tok med. Det ble legen glad for, og han sjekket urinen. (Heldigvis så alt bra ut). Eller bare snakket vi om svangerskapet og evt. arvelige sykdommer i svangerskapet. Fikk neste time 22. Juli - nå er jeg 5+3, termin 15. feb. Gleder meg allerede. Lykke til på fredag:-)
Lakenskrekk Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Huff, jeg sløver sånn! Ellers* skulle det stå, og arvelige sykdommer i familien ;-) hehe..Kan jeg skylde på ammetåka ?! Fikk også med oss en svangerskapsbok, en del til mor - og en del til far. Jeg har allerede lest den ut, hehe.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Ta med urinprøve ja... ) Lykke til..
Hurra:) Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Jeg var på første svangerskapskontroll i går. Tok flere blodprøver uten at jeg fikk så mye beskjed om hva det var de sjekket. Skulle egentlig ikke ta urinprøve, men da jeg spurte om det fikk jeg tatt det og. Tok bare urinprøven når jeg var der i steden for å ta med. Litt mindre styr syns nå jeg. Min time gikk fort. Greit å tenke over hva du vil spørre om på forhånd.
Mixxi Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 18. juni 2009 hehe.. litt feil må en få lov t å skrive;) jeg tenkte faktisk ikke over det når du skrev det heller:p kjekt med litt informasjon..føler meg litt blank akkurat nå lykke til videre du også jeg har termin (etter utregningene her) 19 januar eller 16 februar;) så bli spennende å se hva som stemmer;)
Mixxi Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. juni 2009 takk for svar;) skal dit tidlig på morgenen..så tror jeg bare tar med urinprøven i veska i tilfelle... har ei lita liste med spørsmål jeg skal stille..blir spennende;) er det vanlig at far er med på denne første legekontrollen? jeg har vertfall en som har store ønsker med å være med, så jeg rekner med at det går bra for legen også
har nr 3 i magen :) *har født* Skrevet 18. juni 2009 #8 Skrevet 18. juni 2009 Mixxi min mann var med på legekontrollen med våres første barn jeg syns det var veldig greit! for legen kommer jo til å spørre om det finnes arvelige sykdommer og slikt. å da gjelder det jo både på mor sin side, og far sin side så kan han stille spørsmål om det er noe han lurer på, og han kan hjelpe deg å huske hva som ble sagt ;-) jeg var så spent første gangen, at jeg huska nesten ikke noe selv når jeg kom ut fra legekontoret ;-) jeg syns han må få være med om han vil det han er jo tross alt en STOR del av dette han også koselig at han engasjerer seg! lykke til i morgen!
You can call me Dårris Skrevet 18. juni 2009 #9 Skrevet 18. juni 2009 Selvsagt kan far bli med om han vil:) Han er jo en del av dette han også. Min mann var med noen ganger forrige gang. Tror ikke han kommer til å bli med på vanlige kontroller denne gangen, men selvsagt på ul og sånn. Legen min sa at det er kjempefint at far er med, men han ville også at mor skulle komme alene noen ganger, rett og slett fordi hun da ofte slapper mer av og tør å spørre om ting hun kanskje ikke ville spurt om ellert. Det gjelder kanskje mest for de som ikke har vært sammen så veldig lenge da:) Lykke til! Håper du er 9 uker på vei, så blir ventetiden litt kortere:)
2tettebabyer Skrevet 18. juni 2009 #10 Skrevet 18. juni 2009 jeg hadde med tisseprøve og mann :-) fikk helsekort for gravide og bok.... Jeg har en følelse av at de aldri forteller hva slags blodprøver de tar, men har lest et sted at det er HIV test og syfilis hvertfall. og så sjekker de blodtype :-) sikkert flere ting og....
Mixxi Skrevet 18. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 18. juni 2009 takk for svar;) ja, det er nytt for oss begge, så litt kjekt at han kan bli med vertfall første gangen;) Håper virkelig at jeg er i uke 9 ja..har så lyst å fortelle det til dei nærmaste..men vil vente litt til visst jeg er bare i uke 5!! er i vertfall veldig spent til imorgen;) blir kjempe spennende;)
Mixxi Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. juni 2009 Tok med urinprøve og mann;) fikk helsekorte mitt og en bok for gravide... var en veldig stressa lege..so fikk bare en hall time inne hos han...var ikke so veldig mye informasjon jeg fikk..men skal være med på en undersøkelse som går i Trondheim..der jeg får delta på tre ekstra ultralyder..det blir vertfall kjempe spennende;) tok ellers blodprøve å sann ja...men det gikk fort...skal ikke tilbake før i uke 22...og han ville at siden jeg var første gangsfødende at jeg skulle starte hos jordmor..så ska bestille meg time på mandag;) er 9.5 uker på vei;) så heldigvis et "lite stykke" på vei;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå