Gå til innhold

Det lukter så rart av meg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 17-18 uker på vei, sånn omtrent. Vi er ikke helt sikre ennå;-).

I det siste har jeg fått en annen kroppslukt! Vanskelig å beskrive, litt søtlig kanskje, ikke direkte god. Mannen min sier parafinaktig eller muskaktig.

Noen andre som har merka dette rare symptomet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.. jeg ville tatt kontakt med lege med det samme. Kanskje det er svangerskapsdiabetes??

Skrevet

tror ikke det er noe farlig , jeg synes jeg lukter rart også! og svetter mer....synes jeg lukter vondt til tider...

men man svetter mer når man er gravid da, kroppen jobber mere...mulig det er det ?

Skrevet

lukter det over hele deg eller bare fra noen steder?

Skrevet

Fra hele meg, synes jeg. Var forøvrig hos legen i går, og så vidt jeg forstod var det ikke protein eller sukker i urinprøven.

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg lukter også annerledes. Det lukter ikke vondt, det lukter bare annerledes. Jeg tror ikke det er noe farlig...

Skrevet

jeg vet ikke om det er hele meg...men den største forandringen var at jeg ikke kunne bruke den deodoranten jeg har brukt i flere år lenger....den luktet rett og slett pyton på meg etter en dag på jobben liksom....aldri hatt noe problemer med det tidligere :o)

Skrevet

Her om dagen tok jeg på meg en parfyme jeg pleide å bruke tidligere.. men nå luktet den bare helt annerledes, slik som hos deg lillebie, rett og slett pyton.. helt merkelig altså.. jeg ble så kvalm at jeg måtte skrubbe armene med zalo for å bli ordentlig kvitt det.. men selve kroppslukten har jeg ikke merket noe på selv iallefall..

Skrevet

Dersom det lukter søtlig av DEG, dvs av svetten eller urin (kanskje særlig det siste), ville jeg absolutt tatt kontakt med lege, da det kan tyde på svangerskapsdiabetes. Når jeg fikk diabetes, luktet det honning på hele badet etter at jeg hadde tisset.

Dersom luktesansen sin har endret seg, synes jeg at det høres normalt ut, også at du reagerer annerledes på lukten av deg selv. Luktesansen endrer seg jo når man er gravid. ",)

Skrevet

ved forrige svangerskap luktet det rart av meg også, mannen min sa det luktet "babyspy". skikkelig sexy ja.....

men d gikk over etterpå.

Skrevet

Takk for svar, alle sammen. Så vidt jeg kan forstå kan jeg ikke ha diabetes, da det ikke var sukker i urinprøven?

Det er vel kanskje bare nok et underlig, men normalt, utslag av graviditeten. Skal uansett nevne det for legen på onsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...