MissMe*med*lillegutt Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Jeg sitter ofte med min bærbare pc på magen.. men kan det være skadelig for fosteret når man er gravid?
LilleTrille med en tulle Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Det er veldig mye stråling i en bærebar PC. Spesielt hvis du er koblet til trådløst internett. Vet ikke om det er gjort noe særlig forskning på dette i forhold til fosteret, men er nok like ille som å gå med mobil i nærhet av pungen, hjertet osv. Jeg har sittet minimalt med pcen på magen i svangerskapet pga dette. Hvis jeg har gjort det har jeg hatt puter mellom. Men for all del, det har sikkert godt helt fint med babyen deres! Sikkert lurt å være litt forsiktig fra nå da...=)
Irene Adler Skrevet 18. juni 2009 #4 Skrevet 18. juni 2009 Det er ikke riktig at den stråler masse. PC'en er bygd på en sånn måte at dem ikke stråler. Maskinen avgir varme, men det kommer av at maskinen bruker strøm og da blir den varm akkurat som en lyspære. Det eneste som stråler på maskinen er trådløst nettverk, men det er veldig lite. I forhold til en mobiltlf er stålingen fra nettverket veldig lav, ca 2% mobilens stråling. Ikke noe å være redd for. Gammeldags TV eller stor dataskjerm, ikke flatskjerm, stråler mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå