Gjest Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 hva i alle dager spiser dere når dere er sånn halvveis i svangerskapet? jeg har bortimot ingen matlyst, og brødmat får jeg ikke ned i det hele tatt. Eneste jeg faktisk har lyst på er salt og pepper chips, og helst rømme. MANGE beger med rømme! Men det er jo ikke mye å få næring av det der... noen gode ideer til hva som går an å spise til frokost/lunch/kvelds som IKKE er brødmat??? Har så lite lyst på mat pga den brød-vegringen min at jeg har null fantasi når det kommer til det nå :-(
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Bygg videre på rømmelysten! Hva med en salat, god rømmedressing til, og kanskje et pitabrød? Grillmat (både kjøtt og grønt) med potetbåter og rømmedip? Tomatsuppe med egg og en dæsj rømme (haes rett i skåla som en liten kald klatt i midten, utrolig godt) Kokte maiskolber med krydderrømme? Gulrøtter, agurk og stangselleri i skiver og rømmedip?
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Føler med deg! Bruker å lage en deilig salat til frokost/lunsj for å få i meg litt næring. Ellers frister ferske, lyse rundstykker bedre enn brød også. Ellers har jeg også lite matlyst. Og noe som frister masse er jordbær eller annen frukt og IS. MASSE is.. Hehe! Men prøver å begrense det til helgene da
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Takk for svar og tips Var gjennom salat, men etter en uke, var det også for mye av det gode for å si det slik. Kanskje jeg starter på den igjen etter hvert :-) Middagen er ikke noe problem. Får ikke halm-følelsen av den ihvertfall! Meeen, chips med rømmedip.. JA TAKK ! Skulle GJERNE hatt mye mer av det ;p Skal prøve på mye mer frukt om morgen og heller ta lyse rundstykker med veldig mye pålegg så ser vi hva jeg lander på =p Noen flere som har tips ? (Ikke middag altså.. )
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Prøv med yoghurt, gjerne kirsebær. Da får du i deg masse proteiner. Så kan du jo ha i all bran flakes.....da får du masse proteiner og fiber, godt for både deg og babyn. Kanskje ikke det beste om du ikke liker yoghurt eller er mye kvalm. Jeg har hatt en periode hvor jeg bare har måtte ha den typiske engelske frokosten med bacon, bønner, pølser og stekt egg.....ikke det sunneste og beste, men..... Hva med å lage en salat på rømme.....lage en grunndressing av den, ha i mais, pastarør, skinke, vårløk, etc Ellers er jo smoothi en fin ting for å få i deg mye vitaminer....her kan du jo bare putte i det du liker best. Grøt, om du liker det da.....havregrøt er jo ingen dum start på dagen.
Romeren Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Jeg spiser alltid frokostblanding (fitness, nå for tiden) med litt frukt på (det jeg har - gjerne en nektarin med), og youghurt (godt med vaniljeyoughurt - vaniljekesam er også kjempegodt!) og kanel. Veldig friskt og ganske sunt. Heller ikke spesielt glad i brødmat... spiser jeg brød må det nesten alltid være ristet, men ristet brød er godt da! Eller ostesmørbrød! Kos deg!
Romeren Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Havregrøt er også veldig godt ja! Men da må den være laget på melk, synes jeg.. og snadder med en banan i!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå