Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Hei! I fjor fikk jeg meg ett nødpass da jeg skulle ut og reise til Dublin. Hadde "vanlig" pass, men fant ikke igjen dette pga flytting og at det rett og slett var bortkommet. Men i går dukket passet mitt opp igjen i en eske. Det er gyldig i 5 år til. Men det jeg lurer på er om det fortsatt er gyldig til bruk eller om jeg må levere inn dette og søke om ett nytt ett?
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Det burde da ennå være gyldig. Er jo mange grunner til at du kan få nødpass,som at du ikke finner ditt. Er jo veldig unødvendig om man skulle måtte bestille seg nytt. Hadde du derimot fått nytt pass måtte du vell levert tilbake det gamle. Men det er da det jeg tror. Men på politistasjonen vet de
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Passet er gyldig om nødpasset er utstedt på grunnlaget "mulig mistet/tapt pass", ugyldiggjort om nødpasset er utstedt på grunnlaget "tapt pass". En telefon til passkontoret for å avklare om det gamle passet ble ugyldigjort da du fikk nødpasset er tingen!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 de snakket om dette på tv her om dagen, slik jeg forstod det da, ble pass som ble meldt som mistet automatisk ugyldiggjort, pga faren for misbruk dersom andre skulle finne det. sjekk med politikammerset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå