Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Vi planlegger å få en baby til. Men det er en ting jeg lurer på... Begynner i jobb igjen i slutten av august,da småen begynner i barnehagen. Perm. min er over, så jeg er hjemme ulønnet. Men har jeg krav på noen penger fra NAV dersom en "nye babyen" kommer i april/mai? Hva skal jeg gjøre da liksom, gå hjemme i 40 uker uten lønn?.... hmmmmm
Gjest -<<- Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Du må ha vært i jobb seks av ti siste måneder før fødsel for å kvalifisere til lønnet fødselspermisjon.
___ Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Du trenger bare 6 mnd i jobb så det holder i massevis om du får deg jobb fra slutten av august.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Du må jobbe 6 av 10 mnd før babyen blir født... Så hvis du begynner jobb i august, og jobber helt til april/mai så får du foreldrepenger når den nye permisjonen starter....
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Å være i svangerskapspermisjon gjelder også som "arbeid"...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Bare når man er i lønnet foreldrepermisjon. Noe HI ikke var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå