2jenter-og nr3 jente*Har født Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Dette er nr 3, de andre fødslene har vært helt greie, begge har kommet et par uker før termin. De har begge to har startet PANG.... rett på rier, 5 min mellom med en gang. Begge jentene har kommet relativt raskt, med nr 2 gikk det veldig kjapt, hun var ute på 2 pressrier. Så jeg har altså fått beskjed om å ringe føden med mistanke om at noe er i gang. I natt fikk jeg rier, PANG halv tolv startet de, 5 min mellom hver. Etter et par timer tok de seg opp, jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme inn med en gang. (Er kun 35+5 på vei) Så ringte nabo, som kom og passet jentene. Da hun kom i hus her, begynte ting å roe seg ned. (det har det aldri gjort før...) Men dro da inn på føden allikvel, hadde grei rie-aktivitet der til å begynne med, men kun 1 cm åpning. Og så, plutselig stoppet alt opp. Så jeg valgte selv å reise hjem kl 06. Har noen usle-pusle-rier sånn en sjelden gang fortsatt, men skjer ikke noe mer.... SUKK!!!! Føler meg som den dusten, drar naboen hit, reiser på føden.... og kommer hjem igjen like gravid... hihi.... Storesøstrene her var skikkelig skuffa da jeg kom hjem igjen med lillesøster fortsatt "innestengt" i magen, som 3-åringen sier. Dette hadde jeg aldri trodd skulle skje med meg.... at jeg skulle bli "lurt" sånn av kroppen, tro at jeg var i fødsel, når jeg ikke var det... sukk!!! Føler meg egentlig skikkelig dust, men var jo hun på føden som sa jeg måtte komme med en gang.... og som min kjære mann sier, heller en ekstra natt på føden enn at jeg blir "jordfar" her hjemme. Sant nok det da, men.... trodde ikke jeg skulle bli "offer" for at nr 3 er en luring.... kjenner meg litt skuffa nå. Følte meg egentlig ikke helt klar for å få henne ut enda, selvom det eneste jeg ønsker meg er å få kroppen min for meg selv igjen. Men var ikke helt forberedt på at hun skulle komme enda... Får bare ta en time av gangen, og se hva som skjer. Håper bare ikke jeg blir gående sånn nå i flere uker, med lure-rier på nettene.... ille nok med kynnere, men smertefulle rier... uff... Måtte bare dele litt av frustrasjonen min her... sorry.
Snartbaby Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Huff så kjedelig! Var hos jordmor i går og jeg nevnte at sist jeg fødte (nr 2) gikk det så raskt at han også kom på pressrie nr to og at jeg ikke vil ha sånn 20 min fødsel nå...da sa hun at nr tre ofte kan være litt lumske og at man kan gå i dagesvis, ja uker før det skjer noe. Får ikke håpe dette gjelder deg! Håper at min fødsel skal gå raskt dog gjerne et par timer ekstra med tredjemann nå så jeg får "jobbet" litt og ikke smertene er så intense.
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Kaskje ikke de ordene du vil høre, men så BRA at hun ikke kom nå da! 35+5 er jo fortsatt altfor tidlig, og da ville hun blitt prematur med den lille risikoen det medfører. Ellers skjønner jeg deg kjempegodt da! Har selv født 3 barn, og nr 3 var en skikkelig luring her også, trodde flere ganger st nå var det igang, men nei. Føler seg litt dum etterpå ja, men likevel må en jo bare ta signaelene på alvor og få seg en sjekk :-) Satser på at hun holder seg inne i ca 2 ukers tid til, _uten_ at du får flere lurerier, og så kommer! :-)
Da HarViTreUnger Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Fikk samme "advarsel" fra jordmor på poliklinikken på sykehuset. Nr 3 er visst kjent for å være en luring...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå