Gå til innhold

Sår under armene.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg gikk gravid fikk jeg veldig tørr hud, og da spessielt under armene, på slutten av graviditeten svettet jeg en del så huden under armene sprakk og ble ildrød.

 

Nå 4 uker etter fødsel er det like ille og vondt. Har prøvd pudder for å holde meg mest mulig tørr, ha prøvd å smørre med zink salve uten at det hjelper. Har vasket med saltvann.

 

Har dere noen råd å komme med, da blir jeg evig takknemlig for dette er vondt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du har sopp under armene jeg. Det er ikke uvanlig på steder som er mye klam og svett. Zink og pudder hjelper IKKE mot sopp, tvert i mot. (Men pudder kan være bra som forebyggende middel). Saltvann er ok.

Du bør ta en tur til apoteket og kjøpe canesten eller klortrimasol(?), dette er salver som smøres 3-4 ganger daglig på soppen. Soppen bør da forsvinne innen ca 1 uke.

Skrevet

Sopp? Det hadde ikke streifet tankene mine en gang, ja kanskje det er det. Er skikkelig ille i allefall, er ildrødt og det sprekker opp så jeg blør. Huff det er vondt.

 

Men skal prøve med en soppsalve og hjelper ikke det så er det legen neste for dette er utrolig vondt og i allefall i denne varmen.

 

Takk for hjelpen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...