Gå til innhold

Flere sykmeldte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

å hva bedriver dere dagene med??dagene blir så siiiinnsykt lange...er er i min 26. uke nå og kommer til å være sykmeldt helt frem til permisjon pga bekkenet! Noen tips som får dagene til å flyyy avgårde?? =))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er 50 % sykemeldt og er i uke 24. SM fordi jeg blir sliten av lang dag på jobb med barn hjemme etterpå og pga mye usikkerhet og vanskelig tid de første mnd jeg var gravid gjorde at jeg ble sliten.

Dagene hjemme flyr avgårde synes jeg. Leverer jenta i bhg ved 10-11 tiden de dagene jeg er hjemme og henter i 16 tiden ca.

Prøver å få lagt meg litt ned på sofaen i løpet av dagen, men ellers går tiden med til vasking av klær osv. rydding, handlig av mat, litt klesshopping innimellom, stell av syk pus og i det hele tatt. Synes dagen bare flyr avgårde.

Tips til ting du kan gjøre hvis du orker/kan: strikke klær/hentesett til baby, lese (bok, interiørblader...) pusle i hagen (hvis dere har), evnt ordne ferdig klær og utstyr til den lille, sette deg ned og slappe av og høre på yndlingsmusikken, sole deg, lage litt ekstra gode middager/desserter som krever litt lang forberedning, rydde i klesskapet ditt......vel hvertfall mange av disse tingene skulle jeg gjerne hatt mer tid til selv...

Vet ikke om det var noe til hjelp...:-o)

Skrevet

Internettet er din beste venn. Ellers får jeg lest en del bøker og forsøker å være ganske sosial - helst hjemme, så jeg kan halvligge mens vi har gjester.

Fysioterapi og bassengtrening er kjærkomne avbrudd fra å gjøre ingenting. =)

Bekkenløsning innbyr liksom ikke til den helt store aktiviteten på noe felt, synes jeg.

Skrevet

hei, ja je er 100 % sykmeldt, ble det i forige uke, prøvde med 50 men fungerte dårlig, sliter med en rygg hotfte skade fra før pluss bekkenløsning i skambenet, er deolig å kunne tenke på seg selv litt, å kose med snuppa på to år,

Skrevet

Jg prøvde også med 100% sykemelding etter legens anbefaling, men er enig med deg HI, dagene blir lange. Så jeg gikk ned til 50%. Er også SM pga. bekkenet, og jobber i barnehage. Har fått en del tilrettelegging i barnehagen, så jeg sitter for det meste på rompa og koser med ungene, eller prater med dem og trøster dem.

Så dagene hjemme går til å slappe av og sove lenge.. Er en del på internett også.

Skrevet

Jeg er 100% sykelmeldt siden uke 6, er nå 16 uker. pga ekstrem kvalme og oppkast:( føler d aldri går over...

Skrevet

Hei,

Jeg er idag 26+6 og har vært sykemldt siden uke 19..Synes også det blir lange dager, men blir en del på nett også har jeg begynt å strikke litt:) Lese og se film tar også noen timer.

Jeg blir også mest sannsynlig sykemeldt resten av tiden og tanken på 3 mnd til slik virker lenge! Men men vi får nyte dagene så lenge de varer og glede oss over de små ting:)

Lykke til videre:)

Skrevet

Nyt det sei no berre ej, det varer ikkje lenge !!!!! Med 2 små og nr.3 på vei, er det et av de minste problema :-) Må sei ej e litt misunnelig...:-)

Skulle brukt tida på å få lest maaaaange bøker. No på vår/sommeren skulle eg laga urte/kjøkkenhage. Planta mange fine blomster og gått og småplukka på dei. Ellers skulle hengekøya blitt flittig brukt....Laga avanserte spennende middagsretter til min mann er en anna god ide, 3 retter kvar dag :-) Da tenker ej dagane skulle flydd avgårde !!!

KOS DEJ MASSE !!!!

Gjest eelis+guttespire
Skrevet

Jeg er i uke 22, har vært sykemeldt siden jeg fant ut at jeg var gravid, stort sett, og kommer nok til å være det helt til permisjonen. Det er det helsikes bekkenet her også.

Jeg er drittlei av å gjøre ingen ting nå! Det går mye i tv-titting, se hele tv-serier på en uke eller mindre, litt besøk av venninner her og der, og kanskje jeg går på kafé de dagene jeg føler meg frisk nok. Bekkenplagene inviterer ikke akkurat til mye aktivitet, så det blir lite action, hehe...

Skrevet

ja, jeg er sykemldt 100%... enig i at dagene er laaange.. ca 3 mndr igjen snart.. men jeg får vel ta vare på denne tiden å samle så mye krefter som jeg kan;) blir nok lenge til jeg kjeder meg igjen eller har tid for megselv etter den lille kommer;)

Skrevet

Jeg har vært 100% sjukmeldt siden påske p.g.a mye kvalme og oppkast. Er sjukmeldt ut juni. Er 17 uker og fortsatt kvalm i perioder. Skal prøve å jobbe 50% i juli, hvis formen tillater det. Gleder meg masse til å jobbe igjen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...