*SmurfeMamma* Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Jeg syns disse utdrikkingslagene blir dyrere og dyrere.... hvor mye har dere betalt i de utdrikkingslagene dere har vært i ??
cakes Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 500kr.. og da har det vært 8-10 jenter med. syns det holder egentlig. får gjort mye med de pengene..
FruV Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 jeg betalte nettopp 600...Så kommer gave utenom så blir fort et par tusen
OhBaby! Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 varierer nok veldig! sist betalte jeg 1000kr. var vel en 10-14 stk med da. men da grillet vi mat hjemme hos bruden og hadde fest der,så mat og en del drikke var inkl.
Snikskytteren er storebror! Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Vi måtte betale 700kr hver. Det var nok til at jeg måtte takke nei til å komme i hvertfall, for det hadde ikke jeg penger til! Vet det er et utdrikkningslag i vente på meg, og håper virkelig ikke de legger såm ye penger i det! Det synes jeg er unødvendig!
Gjest eelis+guttespire Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Det kommer vel litt an på hva som står på agendaen, og hvor mange som blir med. Men rundt 500-600, kanskje? En venninne av meg krevde 3000 kr UTEN mat og drikke inkl., og dette var fra folk som ikke var invitert i bryllupet engang. Hårreisende mye!!
Lykkelig g~g~j Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 500 kr har jeg oppfatning av er "vanlig" nå for tiden. Personlig syntes jeg ikke bør bli mye mer enn d. Da bør man heller revurdere alle aktivitetene! ... Jeg hadde syntes det var trist om flere av mine venner ikke kunne kommet om i mitt utdrikningslag når d en gang blir fordi det ble for dyrt! Heller flere .. og rimeligere!!! ))
icls Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Alt fra kr 300 til kr 1500.....300 da var det ikke så mye som skjedde egentlig og vi var kanskje ca 7 stk. Men en gang var det kr 1000 med både overnatting og mat,ca 20stk og en gang 1500,ca 12 stk og det var fra en fredag til en søndag med masse aktiviteter med mat og drikke.....både for bruden og følget. Kommer helt ann på hva som skjer og hva som er planlagt for bruden og hvor mange som kommer. De to gangene som det var såpass mye pr pers tenkte jeg at vi får faktisk ganske så mye for pengene og de jeg var bedt til var såpass nær meg at jeg syntes det var verdt det.Da det var på 1500 var det fordi bruden bodde i Danmark,skulle hjem til Norge med fly så da var vi med å spleiset på det også så ikke forlover sto med hele den biten alene. Men skulle det bare vært for meg i Oslo da f.eks og jeg måtte betale 1000-1500 for en dag hadde jeg kanskje syntes det var litt dyrt men jeg hadde også tenkt litt over hvor nær denne venninnen egentlig var meg. Men mellom 300 og max 700 for en dag er greit for meg om det skjer litt ting,ja alt etter som .
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 18. juni 2009 #9 Skrevet 18. juni 2009 De utdrikkningslagene jeg har vært med i har jeg vi betalt inn 500 kr, det syns jeg er en halt grei pris. Vi fikk både mat og alkohol med i prisen så syns at det var ganske billig. En kan ha mange artige aktiviteter som ikke trenger og koste så mye. En gang sende vi den kommende bruden till brannstasjonen, hun måtte vaske brannbiler i en tigerstripete badedrakt. Helt gratis var det og et ubetalig øyeblikk for oss alle inkl brannmenne og bruden selv;) Syns det blir for mye når en må betale over 1000 kr og en ikke er nær veninne med bruden og heller ikke er innvitert i brullupet.
AdrenaLine Skrevet 18. juni 2009 #10 Skrevet 18. juni 2009 Jeg arrangerte utdrikningslag for venninna mi her. Det ble 750 kr per pers, men inkluderte middag, vinsmaking, riverdance og en del andre aktiviteter. Noe alkohol inkludert, men på kvelden måtte folk drikke medbragt. Vinsmakingen kostet en del så den dro nok prisen opp en del. Ellers har jeg vært i lag hvor vi har betalt alt fra 500 til 2000. Det dyreste var med overnatting på Hafjell med middag og lunsj på restaurant, busstur opp og kanefart. Har et inntrykk av at gutteutdrikningslagene ofte er enda dyerere. I min manns gjeng lå de oppe på 2000+/- hver gang, men nå har de heldigvis satt en grense på 1000. (Som de likevel sprekker titt og ofte). Med 13 vordende brudgommer blir det litt spenn - heldigvis begynner de å nærme seg slutten nå
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #11 Skrevet 18. juni 2009 Jeg holdt just utdrikkningslag for min venninne. Vi betalte 400 hver+ egen drikke og middag på restaurant. Frokost, lunch og kvelds var inkludert og alle aktiviteter. De aller fleste utenom de som var studenter syntes dette var rimelig. Men flere av de som var studenter prøvde å snike seg unna å betale samt bestilte lunch retter i stedet for middag. Så tydelig det ble dyrt for noen. Men jeg syntes jo at alt under 700 er ok. En vet jo gjerne et år i forveien at det er bryllup så da burde jo selv de som ikke har så mye klare å legge vekk litt. Mannen har vært i 2 utdrikkningslag denne mnd, og begge har kostet 1000 per pers. Det syntes jeg er litt mye!
erteposen + 4 Skrevet 18. juni 2009 #12 Skrevet 18. juni 2009 Vi ligger på rundt 500 kr tenker jeg, men sender ikke folk opp i helikopter. Vi lager mat selv, leier en hytte osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå