♥ DAME Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Hun suger bare på knoppen, og det er jo ganske vondt. Selv om jeg har vært på helsestasjonen og fått hjelp, så klarer jeg (vi) altså ikke å få henne til å suge på mer enn knotten. Jeg blir ganske frustrert over dette og gir henne mer og mer flaske med min morsmelk. Har fått så mye hjelp til å amme riktig og fått låne en amme dvd, men det er jo ikke hjelp i Hvordan går det med dere andre som ammer?
Sivalur Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Ammer ikke akkurat nå, men hadde masse problemer i begynnelsen med junior... det var noe sinnsykt vondt, blødde og betennelse og greier.. men tilslutt gikk det seg til heldigvis. Redningen for meg ble brystskjold, selv om det ikke var så anbefalt. Var lettere for junior å få tak på dem, og jeg ble ikke så sår. Har du prøvd det?
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Hei Jeg ammer heller ikke akkurat nå, men slet veldig i begynnelsen med min lille jente. Hun hadde liten munn, og min brystvorte var for stor. Etter myyyye prøving. så fikk vi til en teknikk som helsesøster kalte hamburgergrepet.. Da måtte babyen gape stort opp, og jeg "pakket" puppen på en måte først inn nede i babyens munn, sånn at den traff tungen hennes, så lirket jeg inn resten og slapp sånn at hun hadde munnen full av pupp Hehehe, litt vanskelig å forklare, men det gikk til slutt. Jeg håndmelket først, sånn at hun fikk masse melk med en gang for at hun ikke skulle gi opp. Jeg har full forståelse for at det er frustrerende og slitsomt, men jeg er ihvertfall glad for at vi ikke gav opp. Det var fryktelig slitsomt å hele tiden prøve å amme, samtidig som man skulle pumpe seg og gi flaske, vaske flasker og styre værre... Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå