Gå til innhold

Noen som vet???


Anbefalte innlegg

Skrevet

er på vei ut døra med våre barn. Forholde er ikke til å rette på..

Vi har en del tulle gjeld som vi har skaffet mens vi bodde sammen (alt står i hans navn) . Han krever at vi skal dele gjelda, kan han kreve det, og på hvilket grunnlag da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere gift eller samboende? Du kan kontakte juridisk rådgivning for kvinner. Det er gratis. Ellers finnes eksperhjelpen her på nettet også gratis. Eller synes jeg nok at moral også må styre dette litt. Har du vært med på å stifte eller forbruke disse tullelånene, bør du også være med på å dekke dem, uavhengig av grunnen til at dere går ifra hverandre. Følelser og økonomi må aldri blandes sammen. Ellers kan jeg ikke si ofte nok til kvinner: HA ALLTID SÆREIE I EIENDOM, HVIS IKKE ALT ER BYGD OPP SAMMEN. JOBB ALDRI DELTID PGA. UNGENE. Begge kan heller ha 80% stillingsbrøk, slik at ikke bare kvinnen taper lønn og pensjon. Hvis mannen tjener mye mer, inngå særavtale som skal tinglyses, hvor det fremgår at han må betale kompensasjon til kvinnen ved ev. skilsmisse eller brudd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...