Sweet :-) Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Sitter å kikker på vogner. Og har veldig lyst på Emmaljunga!! Men jeg liker både City Cross, Edge Duo og Classic Sport.... Blir til en nyfødt så trenger uansett bag( vil ha hard bag da). Disse vogne veier jo nokså likt, samme liggelengde osv. Men prisen er kanskje forskjellig?? Finner ingen forhandlere med nettside, som har priser på disse vognene.. Lønner det seg å kjøpe Duo vogna kanskje? Den er nok mest lun og best med spebarn, kan jeg tenke meg... Noen andre med erfaringer som de vil dele?? (har ennå ikke prøvde noen av vognene, så kan jo godt være jeg finner min favoritt med ei gang jeg ser de i virkeligheten og kan teste de litt...)
Ella78 m/ A&M Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Tja, jeg vet ikke hva du legger vekt på. Jeg har en Edge Duo med Classic understell (metallkurv). Jeg er kjempefornøyd. Stor og god plass i bagen, og nå som jeg bruker sportsdelen er den stabil og har god plass. Eneste minus jeg har sett så langt er at selene i sportsdelen hindrer gullet i å sitte spesielt godt, de drar han litt bakover og dermed sklir rumpa ned. Men det har jeg løst ved å kjøpe "gammeldagse" seler som jeg har festet i vogna, da kan han sitte fremoverlent i vogna. Vogna er selvfølgelig litt tung, men det har ikke gjort meg noe. Lettere å trille i snøen, stabil... Nei, jeg er superfornøyd.
mamarama og lille banan Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 jeg har Emmaljunga Edge Duo, og den er veldig god og lun til de minste. Stoor bag, en av de største på markedet. Lille banan på 7,5 mnd kan bruke den ennå. Den er forholdsvis god å trille tross at den er tung, og den er veldig stødig. Når ungen begynner å bli nysgjerrig, eller er for lang bytter du til sportsvogndelen. Det er mange finesser, som vuggefunksjon på bagdelen (kan bruke den som dagseng eller vugge til å begynne med), integrert myggnetting, regntrekk og fotpose inkludert osv. Så er de jo pene å se på. Den er god å kjøre på alle underlag. Men: Vogna er veldig tung og stor. Den blir heller ikke liten sammenlagt. Du behøver forholdsvis stor bil, og den egner seg ikke særlig godt på kjøpesentre og butikker. Mange skifter til ny vogn når barnet har vokst ut av bagdelen, fordi de ønsker seg en lettere sportsvogn, meg inkludert. Alt i alt en super vogn som bagvogn, men ikke som sportsvogn.
Sweet :-) Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2009 Ja, som du sier : mange bytter til en lettere sportsvogn, når ungen blir større. Jeg har lyst å kjøpe ei vogn jeg kan bruke helle vogn-periodene. Men hva er egentli vekt på Edge? Trodde ikke den var så tung... Og prisen er jeg også nysgjerrig på??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå