Gå til innhold

Utrolig hoven etter myggstikk..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi fikk årets første myggstikk i panna og har hovnet opp til en liten Quasimodo. Ringte legevakten, de sa jeg kunne prøve hydrokortisonsalve for å dempe kløen, men det er bare enda mer hovent i dag enn i går.

Erfaringer? Andre ting jeg kan smøre på for å dempe hevelsen? Hun virker ikke plaget, men det ser helt grusomt ut...

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliten2
Skrevet

antihisaminkrem, eller gi allergimedisin. dersom du ser et slags "hull" i toppen av stikket, smoer paa med litt antibakterisk salve. Det er lett for de saa aa faa infeksjon i stikkene. Min lille ogsaa hovner utrolig opp og hun fikk en (mild)kortisonkrem til aa bruke paa stikkene (hun er 16maaneder)

Skrevet

Ok, skal smøre med litt antibakterisk, vil ikke gi noe annen medisin uten å spørre legen først, men det går jo over. Takk for svar!

Skrevet

Sånn blir jeg også av ENKELTE myggstikk. Det hjelper på kløen å smøre på hydrokortison. Jeg tar zyrtec hele sommeren for å slippe den verste kløen av myggstikk.

Jeg klør meg nesten ihjel av myggstikk, i opptil ett par uker etter stikket, kombinert med at myggen elsker meg og at jeg bor i ett mygghøl. Bra kombinasjon:(

Men som sagt zyrtec har blitt min redning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...