mamazon <3<3<3 Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Jenta mi fikk årets første myggstikk i panna og har hovnet opp til en liten Quasimodo. Ringte legevakten, de sa jeg kunne prøve hydrokortisonsalve for å dempe kløen, men det er bare enda mer hovent i dag enn i går. Erfaringer? Andre ting jeg kan smøre på for å dempe hevelsen? Hun virker ikke plaget, men det ser helt grusomt ut...
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 antihisaminkrem, eller gi allergimedisin. dersom du ser et slags "hull" i toppen av stikket, smoer paa med litt antibakterisk salve. Det er lett for de saa aa faa infeksjon i stikkene. Min lille ogsaa hovner utrolig opp og hun fikk en (mild)kortisonkrem til aa bruke paa stikkene (hun er 16maaneder)
mamazon <3<3<3 Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2009 Ok, skal smøre med litt antibakterisk, vil ikke gi noe annen medisin uten å spørre legen først, men det går jo over. Takk for svar!
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Sånn blir jeg også av ENKELTE myggstikk. Det hjelper på kløen å smøre på hydrokortison. Jeg tar zyrtec hele sommeren for å slippe den verste kløen av myggstikk. Jeg klør meg nesten ihjel av myggstikk, i opptil ett par uker etter stikket, kombinert med at myggen elsker meg og at jeg bor i ett mygghøl. Bra kombinasjon:( Men som sagt zyrtec har blitt min redning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå