Gjest Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Nettopp vært på 2 års kontroll med minstegutten som ble 2 år for noen dager siden. Han ble målt og veid og var da altså 1 kg tyngre og 1,5 cm høyere enn vår eldste var når han var 1 år! ;-) Minstemann er helt gjennomsnittelig stor da, han var 13,1 kg i dag og 87,5 cm (88 cm var helt på snittet). Til sammenligning var eldstemann 96 cm og 15, -ett-eller-annet kg på sin 2 års kontroll. Sprøtt. Hvordan gikk det med deres 2 åringer på 2 års kontrollen da?
Tia med 2 ♀ Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Hehe jeg har 2 tette med 14 mnd mellom. Første har hele tiden vært veldig liten og nummer to litt stor, Hun som snart er et veier bare en halvkilo mindre en hun som er to og det er bare et par cm i forskjell på lengden. Så de bruker same størrelse i klær.
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Utrolig hvor ulik tvillinger kan bli også;-) På toårskontrollen skilte det 3 kg og 10 cm..det er vel ikke så rart at mange ikke tror de er tvillinger. Selv om jeg blir veldig lei av det, kan jeg jo se hvorfor:)
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Ja, det er sprøtt :-) Minste min var også 96 cm og 16 kg på 2-årskontrollen - big boys ;-) Er eldste din fremdeles like stor? Min eldste flatet litt ut på kurven etter 2 år, og er mer gjennomsnittlig i dag.
klovnebukse Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Ja, mine på halvanna og 3 (16,5 måneder i mellom) er faktisk like tunge, 12,8 kg. Hun eldste ser så baby ut, mange tror de er tvillinger. Men eldste er heldigvis litt lengre, så man ser forskjellen. Så bruker to forskjellige størrelser. De ser jo ikke like ut i det hele tatt, så når folk får vite at de ikke er tvillinger og jeg er alene med dem og begge er mine så spør de om de har forskjellige fedre, noe de jo faktisk ikke har.
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Ja, min eldste er fortsatt stor. Han er 6,5 år nå og ca 133 cm lang og litt over 30 kg, noe som tilsvarer en 9 åring sånn ca i størrelse. Han har en onkel på 10 år som er ganske gjennomsnittelig stor, og han er nesten like stor som ham, 2 cm lavere kanskje. Bruker størrelse 9-10 år i klær nå.
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Såpass ja ;-) Helsesøster her mente at siden han fremdeles lå helt oppe på kurvene så kom han nok til å fortsette å være stor, og nok kan bli 190 - 2 m som voksen...
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Ja, vi får også høre at vår nok forblir stor, men det gjør jo ikke noe siden han er gutt. Hadde blitt mer bekymret om han var jente (ikke at det ikke er fint med høye jenter, men jeg selv som "bare" er 172cm har faktisk hatt litt komplekser for høyden min, å være over 185cm som jente er nok ikke bare-bare, så håper datteren min ikke blir så veldig høy for hennes egen del). Det jeg synes er mest pussig med gutten vår sin høyde er at vi begge kommer fra familier med ganske mnage lave mennesker, spesielt på morssiden i min mann sin familie er det få menn over 170 cm og de fleste jentene er under 161-162 gjerne ned i 150. Mannen er kjempehøy i forhold til dem med sine 176 cm, hehe... Høyeste mannen i noen av oss sin familie i noenlunde nær slekt er vel 183-184 cm, så hvor gutten vår har fått denne enorme høyden sin i fra aner vi ikke. De to andre guttene våres er jo helt normalt høye, faktisk knapt under gjennomsnittet. Spent på om han faktisk blir over 1.90, men alt tyder på det så langt. Eneste som er litt kjedelig med at han er så stor, er jo at alle som ikke kjenner ham tror han er mye eldre enn han er og forventer for mye av ham. Ja, ikke bare ukjente, men både de i barnehagen og lærere på skolen har innrømmet at de ofte glemmer at han er mye yngre enn han ser ut som han er :-/ Opplever du også dette?
Sjefsmegga Skrevet 17. juni 2009 #9 Skrevet 17. juni 2009 Er faktisk hele 4cm i lengdeforskjell mellom det barnet som var størst og minst , begge født til termin dade var født, og den forskjellen har vedvart temmerlig nøyaktig også inntil 2år i hvertfall. Vekta var vel ca 0,5kg i forskjell ved fødsel, og hele 1,5kg ved 12mnd. Det som forundrer meg mer er hvor ulike de er som personer, både interesser, utseende og temperament. Tydelig at selv om de innehar mye av de samme genene, så er det tydelig at dette gir vidt forskjellige variasjoner. Men alle ser at de er våre barn da, og mange påpeker personlighets trekk som er like den ene eller andre av oss også.
Sjefsmegga Skrevet 17. juni 2009 #10 Skrevet 17. juni 2009 At han er svært stor nå trenger ikke bety at han blir veldig stor som voksen. Har flere gang sett det motbevist. På barneskolen hadde jeg en venn som var veldig lang og stor i forhold til oss andre, han kom også i puberteten et par år tidligere, nå er han en helt normal mann som er rundt 1.80 høy. Foreldrene og legene trodde han kunne bli rundt 2meter. Andre veien så kjenner jeg en som var en bitteliten pusling, helt til han var 12år, da skøyt han i været, ble en lang bengel på over 1.90, til han tippa 20år, da begynte han å bli litt bredere, nå er han en flott mann, tett oppunder 2m, med noen vanvittige brede skuldre, kraftig nakke og kraftige overarmer, ikke noe juks der i gården i hvertfall.
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #11 Skrevet 17. juni 2009 Jada, jeg vet det ikke må bli slik, det finnes alltid unntak, men de fleste jeg kjenner og vet om blir omtrent så høy som voksen som de lå an til å bli som barn. Altså de som var de høye i 1.klasse, de ble stort sett høye som voksne også, og omvendt. Har jo som sagt overhode ikke noe å si da, men artig å følge med på likevel :-)
Gjest Skrevet 17. juni 2009 #12 Skrevet 17. juni 2009 Ja, utseende og personlighet er utrolig fascinerende også :-) Våres to første var helt som natt og dag der, både av utsende og personlighet. Mente vi. Så fikk vi nr 3 som var totalt ulik dem igjen, hehe... Har funnet ut at de har noen likhetstrekk og mange ulike trekk alle 3, men er helt klart 3 veldig ulike personligheter i hvertfall. Våres to eldste var det flere som ikke trodde var søsken når de var mindre, nå er de blitt litt likere i ansiktstrekkene, men fortsatt ulike. Minste ligner litt på begge, men er mest helt seg selv :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå