Gå til innhold

Skikkelig nedpress i uke 36 - er det litt tidlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt nedpress et par ukers tid nå. Er i min 36 uke. Var hos jordmor for nesten to uker siden- da lå babyen godt nede i bekkenet. (magen sank i uke 30). Nå er trykket nedover større, kjenner hodet når jeg sitter.. Når begynte dere som er nerme termin å kjenne nedpress? Må også si at jeg venter et stort barn, estimert 4200. Tro om henne har lyst å komme litt før tiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg begynte å få nedpress for en uke siden og er nåå 29+0... Syns det var tidlig vertfall... Var på ul i går og det virket som babyen låg med hode godt langt nede i grunn... Jordmoren min er desverre syk frem til august...

Skrevet

jenta mi lå godt nede i bekkenet i uke 30, og jeg hadde skikkelig nedpress, men hun kom ikke før termin(jm trodde hun ville det...men den gang ei)

begynner å føle nedpress nå også (29 uker), så han her trives vel også best nederst ved blæra;-/

Skrevet

Har hatt det en stund nå, er også i uke 36. Hodet er godt nede i bekkenet. Tror nok man kan måtte gå slik en stund til ;) Men om det skulle være et tegn på at fødselen ikke er langt unna, så er jo det også greit i uke 36+. Hvis barnet er friskt pleier det som regel å gå helt fint.

Masse lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Greit å høre andres erfaringer. Har liksom begynt å tenkt at denne helt sikkert kommer i god tid før termin. Har to fra før som ble født i uke 38..men det er 6 år siden sist fødsel så jeg har glemt hvordan denne følelsen før fødsel var. Går nesten å føler at jeg kan føde hver kveld...:) Det er greit å være forberedt på at jeg kan komme til å gå helt til termin..hvis ikke blir ventetiden litt lang..

Skrevet

Da er jo sjansen absolutt stor for at du kan komme til å føde før ;) Greit å forberede seg på begge deler. Er så rart dette med graviditet og fødsel, men må gi avkall på mye av kontroll for hvordan ting vil bli.

Skrevet

he he ja. Ikke lett å skulle planlegge ferie. Nå er ungene mine ferdig på skole og barnehage på fredag og de er skikkelig klare for å reise bort..spørs om det i allefall blir en tur til hunderfossen før fødsel, da er det ikke langt til lillehammer sykehus likevel...(har fødeplass der)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...