Gå til innhold

Lasagne til 14 personer

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen skal vi ha barnebursdag og får 16 spisende gjester. Iom at flere kommer et stykke fra har jeg bestemt meg for at jeg serverer Lasagne. Dette er noe jeg får til gang på gang og er rimelig safe. Spørsmålene mine er hvordan ganger jeg opp oppskriften? Dette skal ikke være full middag, men heller som en litt sen lunsj med salat og hvitløksbrød. Etterpå er det kaffe og kaker.

Mitt neste spørsmål er hvordan jeg skal fordele dette i former? Klarer ikke se for meg hvor mye dette blir, men jeg har ingen form som er stor nok til 14 porsj. Ser for meg at med de formene jeg har blir det 3 Da blir jo spørsmålet hvordan jeg steker dette og holder det varmt kombinert med baguetter som også skal i ovn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å låne ovnen til naboen?

To langpanner burde holde og da på varmluft kan du jo ha enda et brett inni med bagettene. Husk å demp temperaturen med 2o grader når du bruker varmluft i forhold til over/undervarme.

Skrevet

Ja jeg har vurdert langpanner, men er ikke de litt lave? Lasagnen jeg lager pleier da og bli høyere. Da har jeg 2 lag kjøttsaus og 2 lag med hvit saus..

Skrevet

Ny rett: Du lager den deilige tomat/kjøttsausen som du vanligvis lager i lasagna (a la bolognese) og lager pasta med kjøttsaus, parmesan til å strø over, baguetter og salat. Da kan du koke pasta i pinnekjøttgryta di og alt er like fikst og ferdig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...