vekten30 Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Jeg lurer på om det er mulig å måle bekkenet under en UL? Har planer om å betale for en sen UL noen uker før termin. Hvordan er det å måle vekt/lengd noenlunde korrekt på sen ultralyd? Noen som har gjort dette eller vet noe om det?
tvillingmamma med babyimagen Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 om du er usikker på om du har stor nok åpning til å kunne føde barnet på en naturlig måte, noe som legen evnt gynekolog tas stilling til, så tas bekken målingene på vanlig røntgen eller ct røntgen. dette gjøres så tett opp mot terminen som mulig, pga røntgen stråling på barnet. når det gjelder størrelse på barnet kan de si noe om det på ultralyd. lykke til.... ps det er veldig få personer som er for liten i bekken åpningen til å kunne få ut barnet.
vekten30 Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2009 Takk for svar:) Vi får store barn i familien min.. Derfor lurer jeg på om hvordan vekten/lengden på barnet er. Min søster fikk en gutt på 57 cm og 5530g.. Hun måtte til slutt ta KS etter 23 timer.. Min andre søster har også fått store barn selv om hun fødte 10-14 dager før tiden. Takk:) Lykke til du også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå