Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Prøver å gjøre en lang historie kort her... Jeg møtte en fyr i desember i forfjor på fest... og han ble straks forelsket i meg (i følge han selv) men jeg var veldig i tvil... var noe som ikke stemte helt med ham, men klarte ikke sitte fingeren på hva.. Vi begynte å ligge i lag, og han var bare helt fantastisk i senga... Jeg fant ut etter mye om og men at jeg skulle gi han en sjanse, for han var snill og søt osv. og kanskje kom jeg også til å få følelser for ham. Men etter en stund reagerte jeg på at han var litt VEL intens... 50 anrop og 100 meldinger på en dag liksom :S Og så klikka han i vinkel om jeg ikke ringte opp igjen før det var gått 5 min. Skulle alltid vite hvor jeg var, traff jeg kompiser på byn fikk jeg ikke engang lov å hilse på de. Så jeg slo opp til slutt. Fant ut at jeg var gravid med ham en mnd senere, og bestemte meg for å beholde. Han lagte et sant helvete og blandet til og med søsteren sin (hun er narkoman) inn i dette og begge ringte døgnet rundt og prøvde å presse meg til å ta abort. Jeg nektet. Foreldrene hans er skilt, og faren og stemoren var utrolig støttende og sa de gledet seg enormt til å være besteforeldre. De er utrolig koselige og varme mennesker. Til slutt ble vi venner igjen, og han sa til meg hele tiden at nå når jeg var gravid måtte jeg vertfall ta han tilbake, for ungen fortjente å bo med begge foreldrene. Så jeg bestemte meg for å prøve igjen. Dette var i fjor sommer, og han forandra seg gradvis... ble snill og roligere liksom. Så kom babyen vår velskapt og nydelig i november i fjor, og da forandret han seg igjen. Da vi kom fra sjukehuset skulle han absolutt ha meg til å suge han til han kom... jeg var dødssliten og svimmel, men han tvang meg. Han gadd ikke hjelpe til med noen ting.. ikke skifte bleier, gi mat, kle på henne... ingenting. Han satt kun med dataen og forlangte og få mat på bordet.. Han fikk sjanse på sjanse, men ingen forbedring. Jeg slo til slutt opp igjen. Men det tålte ikke han... og han ringer til venninner av meg for å få dem til å legge inn gode ord for ham, og når ikke det hjalp så begynte han å komme på døren min dritings og banka på vinduene og ville inn i 3-4 tiden om natten Han nekta å gå, så jeg ringte til slutt til politiet og de kom og henta han. Etter dette har han vært utrolig kald og merkelig på telefonen. Med moren har jeg hatt et helt greit og høflig forhold til gjennom hele tiden. Men jeg har hørt mye om henne som ikke er direkte positivt av andre. Så i går får jeg plutselig melding fra moren (hun er alkoholiker, og hadde drukket når hu skreiv meldingen): Du har laget et helvete for deg selv nå. Jeg vil ikke se trynet på deg igjen. Og ønsker kun å se barnebarnet mitt når h*n er hos barnefar. Han som ikke ønsker samvær engang!!! :O Dette skrev hun fordi han hadde vært borte hos henne dagen før og grått og lagt ut om at jeg hadde vært så slem og fått politiet til å hente han!!! :O Jeg ringte rett til barnefar og spurte hva i all verden dette var for noe. "Kanskje det ikke har noe med hva du har gjort med henne, men med MEG??" sa han i en ekkel tone... Etter den første meldingen har hun skrevet masse drit til meg om at hun ikke likte at jeg hadde valgt en venninne til fadder osv... (jeg planla hele dåpen selv, barnefar gidda ikke hjelpe til..). Hva i all verden skal jeg gjøre?? Jeg er så sliten at jeg sitter og griner når jeg skriver dette.. vær så snill og svar noen....
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Huff, nå ble jeg lei meg. Det er stygt sagt, men jeg tenkte med én gang du skrev at du ville beholde at det var et dumt valg. Vanligvis er jeg ikke veldig støttende når det gjelder abort, og tenker at alt ordner seg etterhvert. Men denne mannen hørtes ikke god ut, og jeg tenker at det etterhvert kan bli farlig for både deg og barnet Har ikke noen gode svar, men håper at du har et godt nettverk rundt deg som kan støtte deg.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Søk hjelp! Bruk familie og venner, politi og advokat. Du trenger å komme deg langt langt vekk fra den familien. Det er ikke bra for ungen din! Og slett ikke for deg! Føler virkelig med deg. Ikke tenk på han, på bestemora eller andre utenforstående. Tenk på deg selv - og på ungen din! Lykke til, sender mange positive tanker til deg!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 Ikke ta opp dette med ham. Ikke hell bensin på bålet ved å reagere på hver eneste ting han gjør. Ikke ha andre samtaler med han enn de som direkte har med barnet å gjøre. Og du starter ingen av de samtalene heller. La han være den som kontakter deg, og bryt kontakten om det ikke gjelder barnet. Fortsett også å ringe politiet om han kommer igjen på samme måte å stresser utenfor hos deg. Drit i hva han synes. Han har ingen evne til å se hva det er han gjør med deg, så hvorfor skal du ta noe som helst hensyn til ham? Du har nemlig tatt ham tilbake en gang før, du har gitt han sjanse på sjanse før. Dette vet han jo, så han tror nok der er flere sjanser. DERFOR er det viktig at du ikke nører oppunder oppførselen hans nå. Det kan ta tid, men er du konsekvent, så er der håp om at han gir seg til slutt.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Å, stakkers seg, for noen grusomme mennesker, og for en fæl fyr. For barnets skyld bør du bare holde deg unne dem alle sammen (du skriver at han ikke har samvær, så da bør vel ikke det være "ulovlig").
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Sign 10:02 her! Har vært i samme situasjon (nesten) selv og gjorde nesten nøyaktig slik som hun over her sa. Spar på alle meldinger og dokumenter ting i tillegg, da står du LAAANGT sterkere når det kommer til rettsak (og tro meg, om du ikke forventer en nå så er det GODT mulig det kommer. Det er en fin mulighet for han å "ta" deg på selv om han ikke vil ha ungen (veldig trist å si!!!)) Lykke til! og fortsett med å kontakte politiet! (da har jo også de papirer på at det har skjedd)
V.A.B Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 hvorfor gjør noen kvinner sånn som deg? hva i alle dager så du i en sånn taper? anmeld jævelen for trakkasering HVER gang han nærmer seg, dette blir for dumt. man lar ikke ungen sin være sammen med en som er psykotisk samma søren om han er faren eller ikke. DROPP ham.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #8 Skrevet 17. juni 2009 Tusen tusen takk for alle svar dere.. Og for at dere tok dere tid til å lese gjennom. Ja, jeg skal gjøre akkurat det dere skriver. For tilbake til den fjotten skal jeg vertfall ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå