Gå til innhold

P-stav - skal det være så vondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk satt inn p-stav i går sånn i 15.30 tiden. Kjente ingenting avd et selvfølgelig, men ganske fort begynte det å gjøre infernalsk vondt og jeg blødde masse. Eller masse og masse, mer enn forventet vil jeg si da. Blødningen avtok sent i går kveld. Jeg har tidenes blåflekk, noe som sikkert også er forventet.

Men så er det disse smertene da, det er skjærende, stikkende vondt hele tiden. Ekstra vondt blir det når jeg bruker hånden, for eksempel klarte jeg ikke å holde telefonen med den hånda i sted Er det vanlig at det gjør så vondt? Og i tilfelle, hvor lenge kan jeg forvente at det er sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ingen smerter når jeg fikk satt inn min stav.

Kanskje du er allergisk.

Skrevet

Hæ?? Har du vondt? Jeg hadde ikke noe vondt i det hele tatt når jeg fikk satt inn min. Tror jeg hadde ringt legen gitt..

Skrevet

Var dere ikke blå og øm heller? Jeg leser at noen har vært det, men jeg vil ikke si at dette er ømt. Jeg synes det er vondt, men kanskje jeg bare er pysete?

Allergisk? Burde jeg ikke se det på annet vis, f,eks rødhet, hevelse rundt innstikksted etc?

Skrevet

Jeg hadde ingen bivirkninger. En liten plasterlapp der hvor staven ble satt inn, men ikke noen voldsomme blødninger. Jeg kan heller ikke huske at jeg fikk blåmerke.

Tror nok du bør ta deg en tur til legen.

Skrevet

Jeg vurderer også å få satt inn p-stav. Spør derfor her :)

Gjør det fryktelig vondt å fa satt den inn / ta den bort?

Prøvde hormonspiral, men da ente jeg opp med konstant mens...

Skrevet

Nei, det var ikke vondt, hverken å sette den inn og det å ta den ut.

Jeg hadde veldig uregelmessig mens de første 8 månedene, utover det er jeg veldig fornøyd.

Når jeg skulle ta den ut, var det tydelig at legen var urutinert, hun gravde inni armen min i nesten en time og ble bare mer og mer fortvilet.

Jeg så på når hun gjorde det, fikk lokalbedøvelse og kjente ingenting.

Er nok fordi at legen var urutinert at jeg nå sitter med to arr på armen. Jeg skulle egentlig ikke få arr i det hele tatt.

Skrevet

Jeg har nå snakket med legen på telefon og han mente det var for tidlig til at det kunne være en infeksjon, og allergi ville gi kløe og rødhet ikke nødvendigvis smerter. Men jeg skal nå bruke bacomycin og en tett bandasje over i en uke og hvis det ikke gir seg eller forverrer seg ytterligere skal jeg ta kontakt igjen. Satser på at det bli bedre etter hvert nå da, blåmerke har blitt mindre nå hvert fall.

Skrevet

Jeg hadde et gigantisk blåmerke på armen i et par dager etter staven var satt inn. Og det kjentes som om jeg var mørbanka når jeg var borti det. Men kunne bruke armen som normalt ellers..

Kan den ha vært satt feil inni? Evt truffet en nerve?

Skrevet

Jeg vet ikke helt, men jeg synes det er bedre allerede så kanskje det går seg til. Men det er vondt hele tiden og spesielt når jeg bruker hånda. Får se det an noen dager og eventuelt kontakte legen på nytt.

Skrevet

Jeg fikk en svær blåflekk ja! Og blødde i flere mnd for jeg tok den ut.Men hadde ikke vondt etter at jeg satte den inn nei. Bare litt ømt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...