Gå til innhold

dallas neste:) noen som bor i området??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger nå å flytte i løpet av vinteren til Arlington. Min kjære er amerikaner og skal få seg en lærlingplass så han blir ferdig utdannet. Jeg kommer nok til å være hjemmeværende og studere i starten, men ønsker meg nok en slags jobb etterhvert.. tenker mye på hotellbransjen eller rett og slett være dagmamma..

noen som bor i området og som kan gi noen tips om jobb, bosted, barnehager, hvor mye må han ha for å overleve i mnd?

vi er to voksne og to barn :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så mange nordmenn i disse områdene tror jeg, med unntak av Houston. Vi bor i Arkansas, 5-6 timers kjøretur fra Dallas.

Vanskelig å anslå hvor mye man trenger i måneden, da det kommer veldig an på livsstil... og ikke vet jeg så mye om Arlington. Vil anslå at en treroms leilighet vil koste et sted mellom 1000 og 1500 dollar, avhengig av beliggenhet og kvalitet. Mange leilighetskomplekser har felles svømmebasseng og andre fasiliteter som treningssenter inkludert. Det blir veldig varmt her om sommeren, opp mot 40 grader og sjøen er langt unna så vil anbefale å lete etter leilighet som har det.

Barnehage koster rundt 450 - 500 dollar i måneden. Litt billigere for de større barna.

Dagmammaer tjener, etter hva jeg har erfart gjerne mer enn ansatte i butikker.. tiltross for at det allikevel ikke akkurat er godt betalt. Tror de tjener rundt 8-10 dollar i timen, avhengig av kvalifikasjoner, mens butikkansatte kan tjene så lite som syv dollar i timen. Aner ikke hva de i hotellbransjen tjener.

Lykke til med videre planlegging!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...