Gå til innhold

hoster mye- skadelig for den lille??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hoster og hoster og har gjort det i en uke nå... Jeg hoster veldig hardt, og det fører til at jeg nesten ikke har ovet de siste nettene.. har kastet opp x fler når jeg har hatt de værste hostekulene.. noe jeg kan ta?? også engster jeg meg sånn for at det skal skade den lille i magen.. noen som vet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke skadelig for den lille. Jeg hostet masse i vinter, også til jeg kastet opp, og ringte og snakket med en jordmor. Hun sa at det var ikke skadelig for babyen. Hvis du hoster så mye som det, så kan det tenkes at det kan være en type lungebetennelse. Jeg hadde det i vinter. Gikk på en antibiotikakur, en medisin som var trygg for gravide, men den var visst heller ikke virksom på den bakterien jeg hadde, så det var visst bortkastet, fikk jeg vite av en annen lege etter kuren... Min lege har sagt at jeg kunne få cosylan som jeg kunne ta litt av under de verste hostekulene, men jeg klarte meg uten da, og det gikk jo over tilslutt. Du må hvertfall IKKE ta noskapin hostesaft.

Ønsker deg hvertfall riktig god bedring, det er helt grusomt å hoste så mye...

Skrevet

Jeg var også like bekymret som deg når det stod på som verst med hostekuler for ca tre uker siden. Fikk beskjed om at babyen ikke tok noen skade, og at jeg kunne ta litt Cosylan i en kort periode.

Som hun andre svarte, skal man holde seg unna Noskapin og Solvipect.

Ring legen din og få en time og/eller resept.

God bedring:-)

Skrevet

takk for svar! Det roet en sliten husmor :o)

Skrevet

Sjekk om du har kikhoste. Da får man hostekuler særlig om natten, som er veldig alvorlige og man kan kaste opp. Det går ikke over av seg selv, ikke før etter 3-6 måneder. Lurt å ta en tur til fastlegen for evt. ta antibiotika om nødvendig. Spedbarn kan dø av kikhoste (ikke inni magen!), vet ikke hvor langt på vei du er. Hvis du nærme deg fødsel er det i hvertfall lurt å ta knekken på det før ungen kommer ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...