Gå til innhold

Andre med vondt i bekkenbunnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 25, og har de siste ukene følt meg "støl" i tissen, i mangel av en bedre beskrivelse. Jordmor sa det var presset på bekkenbunnen som ga meg denne følelsen.

Andre som har erfaringer med dette? Forsvinner det, eller vil det vedvare frem til fødselen? Er det noe jeg kan gjøre for å lindre "smerten"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har det akkurat som deg. Den støle følelsen. Eller som om noen har sparket nesten. Særlig hvis jeg setter meg på huk. Da kjennes det nesten ut som om alt "detter ut". Jeg har vel hatt det sånn i 5-6 uker nå og er også i uke 25. Har ikke noen formdning om det går over. Har igrunn liten tro på det. (men nå er jeg 100% sykemeldt pga bekkenløsning og det er litt mindre vondt nå)

Si i fra om du finner ut noe som hjelper!!!

Skrevet

Hei! Slik fikk jeg det også for en ukes tid siden, 16 uker på vei. Skjønte ingenting, for det kjentes ut som om jeg hadde slått meg hardt der nede, nesten som følelsen når man har vonde blåmerker :/ Snakket med en venninne av meg som er sykepleier, hun mente det kunne være symfyseløsning, som visstnok er en variant av bekkenløsning. Hun hadde hatt det i sitt forrige svangerskap. Hun foreslo bl.a. å ha bena samlet inn og ut av senga, og ta korte skritt når du går tur etc. Du kan finne litt om det på nettet også :)

Skrevet

Wow, det er som du beskriver, veldig vondt å få bena ut og inn av senga, det er bedre når de er samlet. Merker også at jeg blir dødsens sliten av å gå i flere timer, eks en tur i byen. Jeg pleier å stramme bekkenbunnen ut og inn av senga, det hjelper noe. Det er også et mareritt å snu seg i senga, veldig vondt, men leste på nettet når jeg søkte på symfyseløsning at det var anbefalt å bruke en pute mellom bena, akkurat hva jeg har begynt med, og det hjelper! Det er kanskej dette her jeg har da?

Finnes det noen kur,vet du det? Eller er alt bare for å lindre smerten?

Jeg strammer en del i bekkenbunne og føler det hjelper en del, klarer ikke trene som jeg gjorde før lenger, men svømmer en del og det er veldig godt, ikke vondt da!

Skrevet

Samme symptomer hos meg også. Ikke no godt i det hele tatt, men heldigvis hemmer det meg ikke så veldig,- enda i alle fall... Håper ikke det blir mye verre! Er konstant sår, spesielt på ettermiddager/ kvelder og ekstra ille når jeg har gått mye eller beveget meg mye på andre måter. Hva skal egentlig til for at man kaller det bekkenløsning? (som trenger behandling..)

Skrevet

Jeg er jammen ikke sikker på om det finnes en kur som du sier, det gjør det vel heller ikke for bekkenløsning etter som jeg har forstått... Jeg har merket at jeg blir i hvert fall verre av å f.eks sitte lenge på harde stoler, og gå langt, da er jeg helt mørbanket dagen etter, klarer nesten ikke røre meg :/

Symfysen er jo en del av bekkenet, så jeg tror nok du kan gå til legen og få en diagnose på det, om ikke annet en henvisning til fysio, sikkert mange som får hjelp av det. Jeg har ikke vært til legen med dette enda, men jeg skal til osteopat på mandag. Har gått til fysio tidligere pga ryggen, det hadde ingen effekt, mens osteopati var mer som et mirakel for meg :) Så jeg kan jo fortelle hvordan det går neste uke, hva han sier om dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...