stinemin med tvillinger Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Jeg har vært så nære disse 3 offentlige forsøkene mine. posetiv test 3 ganger av 4 innsett og vil ikke gi oss nå.(alle har endt i sa...) jeg maste om blodfortynnende på riksen ved mitt siste forsøk, men de hadde ikke kapasitet å utrede meg selvfølgelig..... Men Hausken ordner visst opp i alt forstår jeg, det er dyrt, men verdt det, var jo helt fantastisk å prate med de i tlf, følte meg iallefall hørt . Vi tar 3 forsøk der og inn på samtaler om en uke. Siden jeg har født tvillinger vet jeg jo at jeg kan bare fram barn..ellers hadde vel vi mulig gitt oss nå. En runde til, med nye medisiner og da skal vi lykkes:)
b77h Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Veldig gode erfaringer med Hausken - de er en flott gjeng, og man føler seg så godt tatt vare på. Og før og etter kan man ringe, og får alltid et svar, eller de ringer tilbake. Det er en stor trygghet syns jeg. Det er en dyr hobby, ja, men har man rå til det så er det verdt pengene (tror jeg, har ikke vært i det offentlige). Jeg har fått både blodfortynnende og prednisolon, og har inntrykk av at Hausken ligger mye foran sånn som sykehusene jobber. Masse lykke til til dere! Jeg må si jeg syns det er imponerende dere orker alle disse rundene når dere har tvillinger. Dere er tøffe! Håper dere lykkes på Hausken, det er jo et veldig bra utgangspunkt når du tester positivt de fleste gangene.
Alid@ Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Hei! Vi holder også på oss Hausken og har i dag hatt vårt 2 uttak der (4 til sammen med det offentlige) Vi er kjempe fornøyde uansett hvordan resultatet kommer til å bli for dem er et kjempe flott team som jobber der så du kommer helt sikkert til å bli fornøyd:) Dessuten er jeg ganske sikker på at du kommer til å få blodfortynnende + evt andre ting dem mener at du kan trenge!! Jeg har på dette forsøket i tilegg til andre medisiner fått klexane blodfortynnende,prednisolon og metformin! Ønsker deg masse lykke til!!!
stinemin med tvillinger Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2009 Hei b77h, vi har ikke barn sammen jeg og mannen,og vi ønsker oss veldig en baby sammen.. Jeg er 34 år skulle gjerne hatt mange barn jeg:) hei Alid@ hva bruker man metformin for? Spennende å følge deg her nå da, har du hatt offentlige forsøk?
Alid@ Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Hei igjen stinemin! Har hatt 2 negative offentlige forsøk + et avbrutt fryseforsøk. Men veien i det offentlige har vært lang, har hatt en del operasjoner og inngrep innimellom der så har fått til veldig lite på lang tid der:( Metformin får jeg fordi, moren min nettopp har fått diagnosen diabetes, og da mener hausken det er 50%sjangse for at jeg også har det i genene, har flere symptomer på at ikke blodsukkeret er helt som det skal og denne medisinen regulerer det! Kan være litt vanskeligere å bli gravid dersom man har problemer med det;) Blir spennende for dere nå når dere skal i gang hos Hausken)
stinemin med tvillinger Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #6 Skrevet 17. juni 2009 ja spennende tider for deg nå da, uff det offentlige er jo bra å ha, men omsorg kan man bare glemme, sykepleierne er jo veldig søte da så langt man får kontakt. Min far har diabetes, da er det vel greit å nevne dette da... jeg må si jeg er spent, har dere valgt 3 forsøk?
Alid@ Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Ja sykepleierne i det offentlige er det ingenting å si på, jeg synes og dem var kjempe snille og omsorgsfulle, som er viktig når man går igjennom tøffe behandlinger som dette;) Ja du må absolutt nevne det til Hausken, dersom faren din har diabetes så da skal di ikke se bort i fra at han vil gi deg metformin! Høres ut som dere har gode sjangser på å lykkes da du lett blir gravid og jeg er overbevist om at Hausken ordner dette for dere! Kan jo være akkurat en del tilleggsmedisiner som feks klexane du trenger for å holde på fosteret!! Vi valgte 3 pack ja, og førtse forsøk, var vi klar over at kunne ende i negativt igjen for det var ønskelig å få fjernet eggledere som lækket væske først, men vi var enige om å gje det en siste sjangse før jeg måtte ha operasjonen. Det 1 gikk ikke så jeg er nå operert så nå skal alt ligge til rette så er det bare krysse fingrene å håpe på det beste;) Men dersom det ikke går denne gang har vi ett igjen, men vurderer å kjøpe ett til dersom ikke det heller går for jeg hadde lyst å få til 3 ordentlige forsøk når alt er på stell om du forstår;) Fikk ut 13 egg i dag, så selv om det var en del småe der som sikkert ikke er modne nokk til befruktning så er jeg kjempe glad for at alt har gått så bra i dag:)
stinemin med tvillinger Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2009 så supert med 13 egg!!! Der må gullegg(ene) finnes!! Satte du inn 2 egg? Du må holde meg oppdatert, dette er utrolig spennende Det er en uke til vi reiser til Hausken, lang kjøretur for oss, men det var den klinikken jeg har best magefølelse for, så da får turen bli lang, men håper den blir verdt det.
Alid@ Skrevet 17. juni 2009 #9 Skrevet 17. juni 2009 Har ikke satt inn enda, hadde uttak i dag så venter på befruktningen i morgen og er det flere som er befruktet venter vi i 5 dager med innsett så det vil da bli på mandag! Så da blir det nokk ingen fryseegg på meg denne gang, men hadde heller lyst på blactocyst siden fryseforsøkene mine ikke har vært en sukksess. Har alltid bare fått inn ett egg, men kanskje det blir 2 denne gang dersom det er egg til det;) Vi har lang reisevei, 6-10 timers reise. (blir det pga venting) Vi har 3 flybytter, men Hausken var det eneste alternativer for oss nå så håper virkelig det blir verd all denne reise tiden;)
b77h Skrevet 17. juni 2009 #10 Skrevet 17. juni 2009 Hei igjen Da forstår jeg godt du orker alle "prøvingene" når du ikke har barn med han som er mannen i ditt liv nå ;-) det skjønner jeg godt. Jeg er også sikker på turen og det hele kommer til å føles som det er verdt det! Håper det går veien for dere denne gangen. Vi bor heller ikke i Haugesund, men har på en merkelig måte kost oss litt begge oppholdene vi har hatt der. Bor på sas-hotellet (som har spesialpris pga Hausken), og er liksom i vår helt egen boble og verden. Og tar livet veldig med ro... Blir som en rar, liten miniferie. Dagen m uttak har jeg sovet hele dagen på rommet, og bare villet være alene. Så da har mannen min ruslet rundt i byen og gått på cafe. Denne gangen spanderte jeg ryggmassasje på han den dagen - og på meg selv dagen etter ("ventedagen"). Det var deilig. Dagen i mellom venter vi på hotellet til vi har hørt fra Hausken, og etterpå har vi vært på cafe og jeg shoppet litt. Forrige gang var vi også på kino en kveld... Og siste dagen kjørte vi hjemover m 2 firdelte egg i magen ;-) ....og i dag var vi på ultralyd hvor vi så ett bankende hjerte! Helt fantastisk :-) første gang jeg opplever det!
stinemin med tvillinger Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 17. juni 2009 Alid@ så spennende med ny behandlingsopplegg for deg, 3 flybytter, ja det er vel et stykke, jeg bor på østlandet så vi kjører bil til uken iallefall, b77h så fantastisk heldig du har vært , å se et bankende hjerte er helt spesielt, jeg glemmer aldri det med mine 2 første.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå