Endelig_brud! Skrevet 17. juni 2009 #1 Skrevet 17. juni 2009 Forloveden min jobber på en skole og vi får låne skolen helt gratis!=) Vi har valget mellom å låne en gymsal, som er litt slitt og gammeldags, men egentlig veldig ok med store vinduer og scene. Klatrevegg for barna bak et forheng. Det andre valget er kantina. Det høres kanskje ut som et lett valg,siden kantina er mye lysere og mer nøytral. Men problemet er at kantina er veldig smal og ganske lang. Og vi har tenkt å ha buffet,så derfor må det jo også være plass til et ganske stort bord som maten skal stå på. Vi helst ikke ha langbord eller runde bord. Vi blir ca.60-70 gjester og jeg er redd det vil bli veldig trangt i kantinen. Så vi tenkte egentlig å velge gymsalen..men det er noen som har reagert litt negativt på dette..bla.svigermor (ikke misforstå-hun er verdens hyggeligste!). Men hun føler vel kanskje at det vil bli litt ukoselig? Er det noen som har erfaringer med å feire bryllup i gymsal? Evt. hva gjorde dere for å pyte det opp? Hadde dere reagert negativ om dere hadde vært gjester i et slikt bryllup? Jeg vet-jeg burde ikke bry meg om hva andre mener,det er vår dag,bla bla..=) Men jeg vil jo at det skal føles intimt og personlig allikevel! Setter pris på ærlige og "rett fra levra svar"..=)
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Vi skal feire på samfunnshuset, og det er jo egentlig skolens gymsal. Er vel alt etter hvor man kommer fra og hva man er vant til, men jeg tror det kommer til å funke fint. Der er også klatrevegg og scene og et middels stort kjøkken vegg i vegg. Det er jo litt sjarm i å feire i en slitt gammel gymsal Sikkert mange som er uenig med meg, men...
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 Dere kan jo senke taket litt med noen meter tyll/stoff. Da vil det virke mere intimt. Synes gymmsalen er et fint alternativ jeg, kan liksom gjøre så mye hvis du skjønner.
Endelig_brud! Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2009 Det var jo en god ide..da vil det bli mindre "tre-farge" der inne også,hehe. Tema i bryllupet skal være hvitt,mørk rød og sølv. Tenkte også om jeg skulle henge noe stoff e.l. over ribbeveggene. MEN-gardinene og sceneforhenget er lilla og blå-rutete....hmm,what to do,what to do.....=) Jeg er vant med at bryllup feires på samfunnshus, leirskoler og grendehus, mens hans familie er nok vant med store flotte gods og hoteller. Så må jo innrømme at min "bekymring" i forhold til gymsalen er mest i forhold til hans familie.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #5 Skrevet 17. juni 2009 Det går med noen meter stoff, men det er ikke umulig og dekke vegger og tak med stoff. Sån at dere ikke ser senen heller. Litt jobb blir det jo. Finne et billig stoff eller gjøre en avtale i en butikk burte gå ann. Eller leie et stort party-telt som passer inn i salen og dekke det resterende med stoff. dvs åpningen på teltet er rett innenfor døra til salen og der dekker dere til med stoff, sån at ikke salen synes.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #6 Skrevet 17. juni 2009 Stort partytelt inni salen er nok mindre arbeid enn å kle hele salen med hvitt stoff. Tror jeg ville valgt det!
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #7 Skrevet 17. juni 2009 Anonym 19:54 her igjen. Kom på en ting ang. å kle salen med stoff. Jeg ville hørt med en lokal musikkforretning om noen leier ut deko-molton. Molton er et stoff som brukes i sceneteknikk for å gjøre et lokale lys- og lydtett, men deko-molton er tynnere og egner seg mer til bare pynt. Det kommer gjerne på 3 meter brede ruller.
Endelig_brud! Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. juni 2009 Takk for tipset,men føler kanskje ikke det er helt min greie...redd det vil virke litt inneklemt med 80 stk inne i et telt inni en liten gymsal...
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 19. juni 2009 #9 Skrevet 19. juni 2009 Vi skal ha festen på ett hotell men nå må jeg inrømme at jeg blir litt misunnelig på deg!!! Det klør i fingrene bare jeg tenker på hvilket potensiale du har til å få det akkurat sånn som du vil:):) Når dere heller ikke betaler for lokalet kan du jo legge de pengene på dekorering:) I en gymsal kan du med hell kunne feste saker lett i taket da det allerede er fester til div gym utstyr. Hva med å lage en stoooooor "lysekrone" sentrert i taket på samme feste, fester du 4-6 lange stykker med stoff som du drappererer ut til sidene? "lysekronen" kan du lage av ringer i forskjellig størrelse som du linder med stoff/tyll i dine farger:) Å gurimalla så heldig du er:)
Endelig_brud! Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 20. juni 2009 Hehe,så gøy at du virker så positiv!! Det smitter over på meg,merker jeg..har ikke tenkt på alle mulighetene,heller alle hindringene! Jeg skal prøve å legge ut bilder av gymsalen på profilen min,så kan du jo se om du får noen flere tips..=)
Endelig_brud! Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. juni 2009 Har nå lagt ut bilder av gymsalen i albumet mitt,så hvis noen har noen tips,så takker jeg for det!=) Tenker spesielt på hva jeg skal gjøre med de fæle gardinene (lilla og blå-rutete) og ribbeveggen..
Hildemor fra vest Skrevet 20. juni 2009 #12 Skrevet 20. juni 2009 Finner ikke bilder i profilen din....;-(
Endelig_brud! Skrevet 20. juni 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. juni 2009 Hmm,jeg er heltny her inne,så kanskje jeg ikke har gjort det riktig? Jeg prøvde å forandre på noen instillinger nå,så kanskje det hjalp?=)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 20. juni 2009 #14 Skrevet 20. juni 2009 Jeg tror at du kommer til å få det kjempe fint:) Kommer gjerne med ideer til deg i morgen, akkurat nå sitter jeg med en skrikende baby på armen å ha ikke tankene på plass:) Morsomt at du er fra kr.sand da, det er jeg også
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2009 #16 Skrevet 20. juni 2009 Jeg så på bildene, og ville laget en lysekrone i stoff, som gikk ut til gardinene og helt ned så de blir gjemt bak, hvis du skjønner. Da vil mye av ribbeveggen også bli borte for det må jo hvere likt mange "heng" på den veggen å. Mye av scene-teppet forsvinner også da vis du lar "hengene" være litt brede forran der. Eller om du bare henger et annet stoff utenpå gardinene, fester det i toppen med nåler bare. Hvis ikke må du revurdere fargevalget og bruke det som er. Finnes masse blomster i blått og lilla. Da vil jo gardinene "forsvinne" og ribbeveggen ville jeg pyntet med bjerk + masse blomster og lykter. Så ville jeg hatt brudeparrets bord forran den veggen. Tenk den flotte rammen runt brudeparret !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå