Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 MÅ man gå på vetrinærhøgskolen i Oslo, eller er det andre skole muligheter for å bli dyrepleier? Mvh Megg.
alvis Skrevet 17. juni 2009 #2 Skrevet 17. juni 2009 Jeg undersøkt det for 2 år siden og da var det kun veterinærhøyskulen i Oslo som utdannet dyrepleiere. Jeg snakket litt med de ansatte på et av smådyrs sykehusene her i byen og de sa at det er gode muligheter å få jobb uten utdannelsen og opplærning av de som jobber der. Men selvfølgelig blir lønnen dårligere og du får neppe fast jobb. Kanskje du kan sankke med noen og se om du kan jobbe litt ekstra vakter på veterinær kontor eller dyresykehus? Det kan jo telle endel hvis du skal søke inn på skole.
Anonym bruker Skrevet 17. juni 2009 #3 Skrevet 17. juni 2009 I Norge er det kun på veterinærhøyskolen de utdanner dyrepleiere. Du kan også gå bla i Kolding i Danmark. Det fungerer slik at du knytter deg til en dyreklinikk hvor du har praksis når du er i Norge og så er du så og så mange uker av gangen i Danmark innimellom praksisukene i Norge. Ved sistnevnte måte får du noe betalt under utdanning, men ikke veldig mye (kommer selvsagt an på dyreklinikken du tilknyttes). Vil bare nevne, håper ikke jeg tar helt fra deg lysten til å bli dyrepleier, at grunnlønnen er veldig lav. Er ikke dyrepleier selv så vet ikke eksakt hva man får, men kjenner mange og for flere er det bare såvidt det går rundt. Klart man kan tjene ekstra hvis man kommer et sted med kvelds/nattarbeid, men uten det er det faktisk noen som trenger mer enn en jobb for å klare seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå