Gå til innhold

Svigerinna mi skylder meg penger...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og det har hun gjort nå i kanskje 2 år? Det er noe over 10.000 kr.

Hver gang jeg møter henne, forteller hun alltid hvor dårlig råd dem har. At dem ikke har penge til mat, ikke penge til bensin...osv.

Men sist jeg var hjemme hos dem (som ikke var så lenge siden), så så jeg at dem hadde kjøpt et nytt kjøleskap til bortimot 15.000, skap til 7000, sofa til 12.000 og masse pyntegjenstander som jeg vet koster litt. Og det ser alltid ut som hun har ny mbil hver gang vi møtes.

Jeg har prøvd å hinte flere ganger at jeg vil gjerne ha pengene tilbake, og får slengt i tryna hvor dårlig råd dem har. Da tør jeg ikke lenge å kreve. Jeg vet det er pengene mine og jeg har rett på dem.

Jeg er så forbanna feig.

Jeg legger det her inne jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du hva de tingene koster?

Skrevet

Hun har selv fortalt meg det.

Skrevet

Si fra jeg skjønner at dere har dårlig råd men jeg har også kjempedårlig råd nå, dere må betale meg minst 500kr mnd til det er tilbakebetalt.

Jeg har en søster som holder på slikt og det er likt kjøper masse nye ting men påstår at ho har så dårlig råd når du ber om penger tilbake.

Ja de blir sur når du setter en grense men ho har aldri tenkt å betale deg tilbake, det kan jeg love deg så du MÅ kreve dem.

Om du så må fortelle om problemet til andre som hun ikke vil skal vite det.

Med min søster måtte vi til slutt ta det gjennom mannen hennes, vi visste at hun ikke ville han skulle være klar over at hun hadde lånt men når hun aldri betalte tilbake måtte vi gjøre han oppmerksom på det så han kunne sette ned forten og si ikke mer kjøping av ting før det er betalt tilbake.

Jeg låner aldri bort store summer penger lengre jeg har lært. Har 3 personer som jeg kan låne til og som jeg kan låne av da vi alle vet at det blir betalt tilbake med en gang. Og det er ikke store summer. Vi er alle av typen som betaler tilbake det vi har lånt før andre regninger for vi hater å skylde noen penger.

Som sagt krev at ho betaler en sum hver mnd når hun får lønn. Om det er 500kr eller 250kr allt etter hva du vil kreve men sett ned foten. Om ho betaler deg 250 kr med en gang ho får lønn vil ho tross allt ikke merke det.

Men noen mennesker vet å bruke allt de kan for at andre skal føle seg slik du gjør og derfor ikke tørre å stå på sitt.

Skrevet

Anonym 09.04: Takk for svaret ditt.

Jeg har også en søster som pleide å låne store summer penger av meg. Og hun betalte aldri tilbake når hun lovte det. Men jeg presset på og fikk pengene mine. Og jeg låner aldri henne penger mer. Hvertfall ikke om det er over en viss beløp.

Men disse pengene som svigerinna mi lånte, det er første gangen hun har spurt meg om å låne penger. Og hun er egentlig en veldig god venninne ved siden, så derfor tenkte jeg at jeg kan stole på henne.

Hver gang jeg nevner pengene, så sier hun alltid at hun får så dårlig samvittighet fordi hun ikke har betalt meg tilbake osv. Og når hun kommer med hvor dårligg råd dem har og sånn, så får jeg dårlig samvittighet av å neven pengene. Det er tross alt kona til broren min.

Men jeg skal gjøre som du foreslo her. Be henne om å betale en viss sum hver mnd, til hun har tilbakebetalt alt.

Takk skal du ha. HI.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...