Gå til innhold

What to do? (nok et husvert-troll)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså. Denne måneden var vi, hjertlig takk til NAV, noe forsinket med husleia. Jeg ble ikke obs på det før det hadde gått noen dager, siden det da var helg sa jeg til husvert at jeg skulle ringe og etterlyse pengene og få det i orden på mandag (dvs en uke over tiden). Når jeg ringte NAV mandag morgen viste det seg at husverten allerede hadde ringt dit og krevd å få leia dekket (har depositumsgaranti hos dem) - på fredag. Altså før hun overhode hadde kontaktet oss. Velvel, jeg ble litt overraska over framgangsmåten men tenkte at her var det vel bare å ligge litt lavt og få pengene inn på hennes konto fort som fy, og avtalte at min saksbehandler skulle ta husleiesummen av de pengene jeg skulle hatt å sette rett inn til husvert dagen etter så hun fikk dem på konto samme dag. Jeg hørte ikke mer på tirsdag og regna med det var i orden- på torsdag kom det ei så surmaga tekstmelding som jeg aldri har fått før om at pengene skulle være på hennes konto den dagen, punktum. Normalt sett ville jeg selvsagt lagt meg flat, men hallo! Hvordan kunne jeg vite at de ikke var gått inn på tirsdag sånn som NAV-damen lovet meg, jeg har da for pokker ikke myndighet til å sjekke saldoen til husverten min jeg heller... Og etter å ha fått beskjed om at pengene skulle være der på tirsdag er det da lov å si i fra om at hallo, her er det noe muffins! når det ikke skjer?

Uansett, jeg snakket igjen med nav-damen, og satt med henne på øret til hun hadde trykket på "send penger-knappen" sin, og fikk etter noen timer en overstrømmende fornøyd sms fra husvert om at "nå var alt i orden igjen" siden pengene var på konto.

Velvel. Saken er, at alt er aldeles ikke i orden. Tirsdag kveld oppdaget vi nemlig at tv'n vår plutselig bare har bakkesendt nrk1. Da vi flyttet inn i slutten av januar sa husvert at hun hadde binding på tv'n her i et år, så vi skulle få låne "boksen" og tv-kabel så betalte hun parabolen vår. Hun hadde jo altså bindingstid uansett. Vi tenkte med det samme at i alt surmuleriet over husleia så skulle ikke vi begynne å sutre over tv'n, så vi lot det gå. Kontaktet canal digital og fikk bekreftet at feil på signal eller noe var det i alle fall ikke.

Vel, tv har vi fremdeles ikke- ytterligere en uke senere - og i dag har jeg basert på sikkert en tabbe fra kundebehandler hos canal digital fått vite at det er på grunn av en ubetalt regning.

Mine antagelser er jo da selvsagt at regninga har ligget ubetalt siden lenge før dette med husleia, siden de har stengt tv'n (da er den vel snart på inkasso-nivå?), og etter å ha fått vite at hun forsøkte å kreve depositumspenger utbetalt når husleia var fire dager forsinket - i tillegg til at hun nå skal ha tredje visning på leiligheten til uka og har hatt den liggende for salg i ganske mange uker uten napp - antar jeg at det blir lenge til den regninga blir betalt. Tv'n vår er vel ikke akkurat pri hos henne...

Men hvordan er dette egentlig? kan vi i det hele tatt surne for at vi nå må anskaffe eget tv-abbonement på tross av at hun lovet oss å få bruke hennes til bindingstida var gått ut? TV står ikke nevnt i kontrakten, da hadde jo saken vært biffsnadder. Og hva i all verden har jeg gjort galt i livet som alltid havner hos sånne pms-sjuke utleier-troll? (ikke fordi jeg mener det er min rett å være forsinka med husleia, men det er da ærlig talt noen kjøreregler for hvordan man går fram når sånt skjer?). Og skal vi bare bite i den sure sokken og tegne abbonement i morra når vi allikevel skal til byen, eller skal vi vente - evt kontakte huseier og spørre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ordnet med tv selv, og hadde ikke tenkt på det som et kontraktsbrudd.

Skrevet

Hvis det ikke står noe om TV i kontrakten, ville jeg bare ha ordnet det selv. Det er ikke noe å bråke om, koster ikke stort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...