Gå til innhold

hjelp? noen som gidder å svare meg:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten vil gifte oss når nr to er på vei. Snart altså, håper jeg!

Saken er den, at vi har ikke økonomi til et klassisk bryllup. Men kan noen si meg: hvor lite er det mulig å bruke på ett bryllup? Og hva må man ordne praktisk for å få lov til å gifte seg(utgangspunktet byfogden) ? Gjør meg ikke noe å gjøre det så enkelt som mulig altså!

Hva er liksom ett minimum for å bli gift? Trenger ikke selskap engang. Er det noe med attester å sånn?

Videoannonse
Annonse
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

I teorien så kan du gjøre det ekstremt billig=)

Vi skal ha et ganske rimelig bryllup.. rett under 30 tusen, ihvertfall ikke noe over. E skal begynne å studere til høsten, så vi må bare gjøre det sånn:) Men kan få det veldig bra fordet. Du kan spare masse på maten, med på å gjøre det selv. Feks. koldtbord,bacalao,gryterett etc:)

Vi skal selv ha koldtbord som e lager selv, lagde det til dåpen til minstemora mi. Ikke noe stress så lenge man planlegger godt. Pluss at vi sparer flere tusen på det!

Du kan også spare mye på lokale. Se deg litt om,ikke ta det første og beste.

Eller du kan ta med forloverne og foreldre ut å spise?

Hørt om noen som dropper middagen,og tar bare kaker og fest.

Minimum er papirarbeidet=)vet ikke noe om byfogden dessverre.

Skrevet

gå inn på folkeregisterets sider der finner du alle skjemaer du trenger. er faktisk bare to, forlover erklæring og prøving av ekteskapsvilkår. dette koster ingenting og må gjøres 4mnd før vielsen.

Skrevet

tusen takk:) skal sjekke ut litt ting nå jeg;P

Skrevet

Mange som bare går til byfogden, deretter går ut og spiser med forlovere,foreldre,søsken dem dere vil ha med egentlig.

Kan eventuelt invitere til formidagsbryllup og bare ha kaffe og kake.

Klær gjør dere som dere vil med, bunad hvis dere allerede har det, eller dress og en fin kjole. Trenger ikke ha sån typisk brudekjole ( jeg skal ha en hvit sommerkjole til 600,-)

En fin blomsterbukett koster ikke stort.

Det er jo helt opp til dere selv hva dere vil.

Skrevet

Odin ♥ Tiril_min♥

Hvor mange gjester skal dere ha?

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Nukgutt08:Tviler på at alle kommer,men vi har invitert 54 voksne og 12barn til middagen og blir vel omtrent litt under 80 til kaker og kaffi. Sparer masse på å lage maten til selv altså:)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Beklager NUKgutt; tenkte heilt feil, vi blir 42 pluss 12 barn til middagen:)

Skrevet

Jøss, imponerende at du har fått det til så rimelig!

Hva annet har du gjort for å holde kostnadene nede?

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Bestilt en nydelig men billig kjole fra dhgate-780kr

Om du har lang kjole så er det ikke nødvendig med dyre sko til 1500,-ingen som ser dem, har fått tips om å kjøpe på økonomisko etc,veldig fine dem og=)

Ikke ha sprit på festen(vi har avec-vin-øl-og cider)

Billig lokale

Lager bukett selv(røde roser som jeg binder),kjøper roser fra grossisten..myyyye billigere,men tror du trenger kontakter.

Har en kompis som er fotograf som jeg får billig,2000 for å ta bilder under vielsen og "oppstilte" bilder pluss redigering.

-som duker kjøper vi en rull med hvit bomullsstoff(kjøpes billig på Jysk)

-Koldtbord-sparer penger på å ikke ha så mange servitører.

-Kjøp pynt på ikea (lysestaker,kubbelys,vaser etc)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Ja,og bilen.. vi får låne bilen til svigers..en Audi a8:)

Skrevet

Så flink du har vært til å planlegge!

Får gjestene drikke så mye de vil, eller skal dere ta en egenandel etter så og så mange? Det kan vel være en del å spare på å ikke ha sprit ja kanskje...?

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Takk=) man kan finne billige løsninger over alt. Feks. om du skal ha blomsterpike,da skal ho ha en sånn kurv. De koster ganske mye i nettbutikkene (også de utenlandske), kjøp en sånn blomster kurv på blomsterbutikker(sånn man bruker til oppsats) og enten mal hvit eller kle med stoff. Samme med ringputer=)

Folk får drikke så mye de vil, men blir det tomt så blir det tomt;) men vi skal ha barn i bryllupet så vi har lagt opp til et litt barnvennlig bryllup og det er folk klar over. De som vil ha sprit får ta det med seg selv, sparer masse på det ja. Bare se hvor mye en flaske med vodka koster. Til middagen kjøper vi inn flasker med vin, til festen blir det kartong vin=) Folk får ta det som det er, og drikke det de vil=)

Hvor mange blir dere?

Skrevet

Vi er bare på tenkeplanet ennå. Avhenger om jeg får meg jobb etter permisjonen. Men blir vel rundt 50-60 inviterte, skal ikke ha noen ekstra til kaffen.

Merker at når jeg først har begynt å sjekke ut litt, så blir man jammen meg hekta :D

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei! Måtte bare komme med ett tips som vi skal ha..!

Til blomsterpike/ringbærer skal vi ha en gutt og en jente som trille en briovogn som vi kler i kvitt stoff, har blomster i og der ligger også ringputa:)

Tror det blir kjempesøtt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...