akicha Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Hvordan gjør vi det med NAV? Jeg har foreløbig bare tatt vare på alle kvitteringer etter første forsøk og fryseforsøk. Når bør vi sende inn hva? Trenger vi noe skjema? Er det frister på dette? Ble plutselig litt bekymret for at vi skulle sendt noe inn for lenge siden :-S
Sissel L. Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Regning skal sendes HELFO. Du kan sende inn kvitteringer for eksempel etter hvert forsøk. Beløpet må overstige 15000 kr før dere får noe refundert (legemidler). Staten dekker vel legemidler over 15000 kr for inntil 3 forsøk så vidt jeg husker. Tror det er 3 eller 6 måneder etter siste kvittering som er fristen. Jeg skrev bare en søknad/forklaring i word og la ved kvitteringene. Ta vare på kvitteringer fra sykehus og apotek, og trekk fra på skatten fra forsøk 4 (krever at en av partene har en diagnose - for eksempel endometriose). Legg ved legeattest. Ring HELFO hvis du har spørsmål. Det gjorde jeg, og da får du greie på akkurat hvordan reglene er akkurat nå.
Mirakel <3 Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 hei:) Jeg var på nav i juli ifjor etter 1 forsøk og da sa de at jeg skulle komme tilbake når summen av medisiner var over 15000 kr,så etter 2 forsøk nå i mai så leverte jeg alle kvitteringer og de sendte de videre til de som skulle behandle saken og betale tilbake. Det står at en må søke om krav etter 6 mnd men jeg trengte bare å levere kvitteringer til nav. Har ikke fått penger enda da men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå