Gå til innhold

har kjøpt meg doppler....

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 12+2 og lurer på om det er for tidlig å kunne høre??

er fleregangsfødende..

får en lyd, men er redd det er min egen puls...

den kommer når jeg har dopplerern rett ved siden av hoftebeinet på høyre side.. (litt inn på magen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du teller pulsslagene så vil du fort finne ut om det er dine eller ikke, rundt 90 slag i minuttet eller lavere er det din. Hvis du får godt over hundre er det barnet sitt. Din puls er gjerne litt høyere enn barnets puls. Det varierer fra person til person når livmoren begynner å løfte seg opp til mageregionen, selv var jeg hos legen for kontroll i uke 12 og spurte om han kunne sjekke hjertelyden. Først nektet han fordi det var så vanskelig å finne hjertelyden dersom livmoren ikke var kommet høyt nok opp. Jeg lovet på tro å ære at jeg ikke sulle freake dersom han ikke fant hjertelyden. Han forsøkte så godt han kunne, men fant kun min puls.

Jeg var der tilbake nå i uke 14 og da fikk jeg høre min og babyen sin hjertelyd samtidig, min gikk rolig og sakte mens babyen sin hørtes ut som en svak men hurtig maratonmaskin :)

Ta tiden til hjelp, så vil du nok finne hjertelyden etterhvert :)

Gjest lillemamsi
Skrevet

let etter lyden så langt ned som mulig, " under" skambenet på en måte. Og klem hardt inn og bruk mye gele. Lykke til :)

Jeg tror jeg var 13 uker når jeg hørte første gang

Skrevet

JEG FANT JEG FANT:D

hurra:):)

lå på over 160 slag i minuttet:D

takk for svar:)

Skrevet

hvor får man kjøpt doppler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...