Gå til innhold

Glassene mine har blitt grå av oppvaskmaskinen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor.

Jeg vasker på det varmeste programmet, og bruker vaskemiddel og glansmiddel. Greit nok bruker jeg vaskemiddelet fra firstprice, men glassene burde jo bli rene likevel. Men hvorfor blir de grå???!!! De er nesten ikke gjennomsiktige lengre.

Jeg er ikke så mektig imponert over renheten til tingene generelt sett.

Noen som vet om maskinen min burde byttes ut? Den sto her da vi tok over huset, så aner ikke hvor gammel den er.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge min mor som har jobbet i bransjen så kommer det ann på kvalitetene på glassen. siden de blir grå så kan det være noe galt med glassmassen pga kvalitet på glasset og at du bruker firstprice middel...

Skrevet

Ok, det er ikea glass..

Vet du om de kan bli fine igjen dersom jeg skifter tilbake til et bedre vaskemiddel?

Skrevet

Jeg har også glass fra Ikea til 5 kr pr stk ( litt sånne store, sånne som man får kaffe latte i på cafeer)

Å jeg vasker med landlaard ( rema 1000) sitt oppvask middel. Å glassene mine blir skinnende rene :-)

Så at man bruker litt billigere oppvask middel tror jeg ikke har noe å si.

Skrevet

Salt skal hjelpe! :) I bunnen av maskina di så er det et lokk det står salt på... og der fyller du på masse havsalt! :) Blir så bra atte!! Når glassene begynner å bli grå er det på tide å fylle på med salt igjen. :)

Fungerer iallefall her! :)

Skrevet

som om jeg skulle skrevet innlegget selv... men da tror jeg nok d er first price sitt vaskemiddel vi må prøve å bytte ut. :-)

Jeg har å prøvd å vaske på full effekt, men fortsatt ikke helt rene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...