Gå til innhold

brystbetennelse/tette melkeganger


anna t

Anbefalte innlegg

Sliter så sinnsykt med det ene brystet. Har hatt et tett område i brystet som utviklet seg til brystbetennelse for over tre uker siden. Heldigvis går det bra å amme, så jenta mi legger godt på seg, men det er jo vondt, og i verste fall kan det jo utvikle seg sånn at jeg ikke kan amme lenger. Har prøvd alt, varme dusjer og bad, massasje, håndmelking, pumping, amming selvfølgelig, nesespray. Går på antibiotika på andre uka nå, så det gjør i alle fall litt mindre vondt, men området er ikke mindre hardt, og hvis jeg ikke får bort kulen vil jo betennelsen bare komme tilbake når antibiotika-kuren er ferdig. Har vært på sykehuset også, for å vurdere muligheten for drenering, men det var ikke mulig enda. Vil jo også gjerne slippe det.

Men begynner å bli så sinnsykt frustrert, skjønner ikke hva jeg skal gjøre for å bli kvitt dette. Noen som har erfaringer/tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å masere brystet med mintkrem (fås kjøpt iallefall på Felleskjøpet-ja faktisk :P )

ikke smør på selve brysknoppen men rundt, det lindrer og hjelper mot brystbetennelse/tette melkeganger :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Takk for tipset, er bedre nå, betennelsen er borte og har vært på sykehuset og drenert bort væske. Men skal absolutt prøve mintkrem hvis det blusser opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...