Gå til innhold

I dag er jeg stolt av meg selv =D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slitt en del ganske lenge nå. Har vel hatt en type spiseforstyrrelser i mange mange år.

Har også slitt med tvangstanker det siste året. Bare blitt verre og verre. Begynte å tenke sånn etter at jeg ble alene. Men i dag har jeg sagt alt til legen min! Gikk gjennom en test. Hun sa at dette tok altfor mye av tiden min. Sa jeg ikke fikk den fritiden jeg fortjener etter at jeg har lagt lillegutt.

Jeg merker det også, jeg er sliten i hodet. Har nok også en type sosial angst. Egentlig er jeg et sosialt menneske. Men pga. rødmeproblem så skyr jeg sosiale sammenhenger.

Hun sa hun kunne henvise meg til psykriatisk sykepleier, eller hun kunne hjelpe meg. Valgte legen min siden hun kjenner meg. Skal begynne med kognitiv (?) terapi mener jeg det heter.

Jeg følte meg jo helt dum og teit når jeg måtte fortelle om tvangstankene mine. Begynte og gråte. Det var tungt og si det høyt.. Følte meg jo helt syk i hodet. Jeg vet jo at jeg ikke er det. Er fullt oppegående og ressurssterk. Lillemann har det så bra han kan.

Men det er bare tankene mine.

Men hun sa at mange av disse tingene nok kan bli borte etterhvert. Tenk det a, om jeg kan bli kvitt alle de dumme tankene!

Men er stolt da! Legger meg ikke ned, men tar tak i det. Hun sa det var så lett å snakke med meg, for jeg fortalte alt. Men det er jo fordi jeg vil ha hjelp til dette! Trenger det..

I tillegg så møtte jeg på pappa på utsiden av legekontoret. Han så at det var noe. Da valgte jeg også i korte trekk og fortelle familien det også. Men bare at jeg har tvangstanker..

Tror dere det er lurt å være åpen med familien om det? Noen som har prøvd slik form for terapi?

Glad i dag, jeg skal få hjelp! =D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempeflink du!:-) Har all grunn til å være stolt av deg selv. Jeg har selv hatt angst (litt sosial, men mest andre former), og har gått til kognitiv terapi (samtaleterapi), og blitt helt frisk nå!:-)

Jeg har vært åpen om mine problem til familie og venner hele tida, følte det var mye lettere å åpne seg på msn enn ansikt til ansikt da.

Håper du får riktig hjelp og blir frisk!:-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...