karlsy 040909<3 Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Noen tips til smertestillende ved fødsel? Skjønner at mange har negative erfaringer med Epidural...
Gjest Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Med nr 2 og 3 hadde jeg faktisk god nytte av å bruke visualiseringsteknikker og puste godt, så jeg kom meg gjennom riene kun med dette :-)
Skravlemor26 Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Jeg fikk akupunktur og epidural. merket ikke forskjell med akupunktur, men epidural var helt topp. hadde holdt på i 20 timer da de satte meg på drypp og ga meg epidural. da sovnet jeg, to timer senere våknet jeg til pressriene, og vips var prinsen ute:-)
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har kommet meg igjennom 2 fødsler med bare lystgassen jeg o det er det beste....skal nok bare ha det neste gang også.
"nøtteliten" Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Brukte lystgass og akupunktur sist. Nå er det visst slutt på lystgass-serveringa på føden her så da satser jeg på kun akupunktur. Akup hjalp veldig bra sist synes jeg å huske.
Sistah*G07*J09* Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 før fødselen begynte sa jeg at jeg absolutt ikke skulle ha epidural! fordi jeg HATER sprøyter, og i hvertfall i ryggmargen! men midt i en rie, så ropte jeg inn i lystgassmaska: JEG SKAL HA EPIDURAL NÅ!!!! 2 min etterpå stod anestesilegen der, klar til å stikke Å det var HIMMELEN for meg, men da hadde jeg holdt på med rier i ca. 30timer, så ble ganske lettet. Jeg hadde allerede fått drypp, så det skrudde de bare opp når epiduralen begynte å roe ned riene. Ellers så har jeg jo bare erfaring med lystgass da, og det var akkurat som å være fjortisfull omtrent, syntes ikke den tok smertene så godt, men ble liksom litt bedøvet i kroppen. akkurat som det ikke var min kropp som hadde vondt.
karlsy 040909<3 Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2009 Med første barnet brukte jeg ikke noe som helst av smertestillende. Og nå føler jeg at jeg måå ta noe med andre man som er på vei. Gruer meg helt sinnsykt. Lå med pressveer i 3 timer og så vakum til slutt. Håper det går bedre nå.. men klarer ikke å slutte å grue meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå