Gå til innhold

Bok til jente som skal bli storesøster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om noen fine bøker? Har sett en som heter Mamma har baby i magen eller noe sånt og som har fått terningkast 6, men er den bra? Og finnes det andre? Så en bokanmeldelse for en annen bok i Foreldre og Barn for noen måneder siden, den var visst skrevet av en bestemor og skulle være fin. Tips mottas:) Storesøster kommer forresten til å være 3 år gammel.

Videoannonse
Annonse
Gjest lillemamsi
Skrevet

Akuratt det samme lurer jeg på også !

Skrevet

Jeg har kjøpt boken som heter "Mamma har baby i magen". En kort liten bok som tar for seg det viktigste en 3 åring lurer på. Jenta mi på snart 3 tsynes den er fin, tror hun kjenner seg igjen i den. Handler nemlig om ei jente på 3 år som skal bli storesøster, og som lurer på forskjellige ting. Synes den er fin jeg. Ikke så dyr er den heller :-)

Skrevet

Kanskje Emma og Thomas serien?

Emma får en lillesøster, (tror det var en bok i serien)

Skrevet

I magen bor en baby, tror jeg den heter. Og selges i hvertfall på Babyshop. Boka har luker bla. på mammas mage, hvor man kan titte på babyen.

Skrevet

Jeg bruker Lennart Nilson sin bok til storesøsknene. Heter den "Et barn blir til" tro? Den er jo super for mamman også da. Han har tatt kjempefine fargebilder av den lille som vokser i magen, fra unnfangelse til fødsel. De elsker å kikke på bildene, og lurer på hvordan deres baby ser ut akkurat nå. Men de får ikke bla i den selv, jeg sorterer bilder de for se på, for det er noen bilder fra en fødsel bla :-)

Skrevet

Godt tips, Lykketrollet :) Er jo mange fine bilder der :) Tror den boka passer fint, spesielt for de litt større barna.

Skrevet

Takk for hjelpen, alle sammen!

:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...