Bare blåbær Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Skulle gjerne hatt en som ikke er så alt for tung, og vi må feste den med sikkerhetseler.. Er voldsomt mange å velge mellom...
Gjest Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Britax/Rømer sitt har jeg god erfaring med. Har prøvd andre også, hadde bl.a et acta graco til de to eldste, men dette setet har 5 punktssele (i motsetning til de fleste andre bilstolene til baby) og slutter tettere opp rundt barnet enn en del andre som f.eks det populære maxi cosi, dermed sitter den nyfødte mer stødig. Setet kan festes med bilbelte om man vil. Lurer meg på om det ikke var ett av de som kom best ut i test også nå i år.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Hvis du skal feste med seler (altså ikke base) så er Brio Primo et godt valg. Den kom ut nest best i test nå nylig, og er ikke for dyr. Grei vekt også. Vi hadde den med førstemann, og vi kommer også til å bruke den når lilletuppa kommer. Vil bare si at for min del opplevde jeg stolen som sikrest og mest stabil uten base, og det er også noe testen peker på - den er sikrest hvis du bare fester selve stolen med selene. http://www.klikk.no/foreldre/article380389.ece
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 du vil få like mange anbefaler som det er stoler å velge i.. jeg kan komme med et tredje anbefaling.. Akta Graco med base.. Som alva har jeg også vært innom endel bilstoler.. ) Vi brukte akta grao til forrige, og blir til å bruke det samme nå.. var innom maxi cosi med forrige, men klarte ikke dette maset med selene for hver gang (har bekkenløsning) ellers var den bilstolen helt kurant..
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Bare en kommentar til Akta Graco som Lucie anbefaler; en stor fordel med den er at du kan kjøpe et understell som du bare klikker fast stolen på. Veeeldig greit hvis man skal inn på butikken en snartur og den lille sover, mye enklere enn å løfte barnet ut av bilstolen og over i vogna og så tilbake igjen etterpå:-)
Gjest Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 Vi har kjøpt besafe izi sleep denne gangen, men med base siden vi har et barn som fremdeles bruker sete fra før. Usikker om det kan festes med sele, men jeg tror det:) Grunnen til at vi valgte det var fordi det kunne legges helt ned(ikke mens man kjører). Min erfaring er at barna ofte sovner i bilen, da er det godt å ikke måtte vekke de ved å flytte på de når man kommer fram.
chiquetita Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 Hei Purr. Jeg har lurt på izi sleep, men kun fordi jeg trodde ryggen kunne være nede hele tiden, må den stå oppreit ved kjøring? Halve vitsen er jo borte da vel?
camillaj81 Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 Ja, izi sleep må stå oppreist ved kjøring. Det er også det tyngste sete å bære på, men kommer veldig godt ut i alle tester. Men dere som skal kjøpe det må tenke på vekten også om dere bare vil bære med dere sete. Vi holdt på å kjøpe det, men pga tyngden valgte vi akta graco og har også flere venninner som har det og er veldig fornøyd. Sete er også litt større innveldig enn mange andre seter.
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 jeg var en av dem som var intr i izi sleep, men den havnet fort tilbake i hylla, den var blytung og så kommer babyens vekt i tillegg..
Bare blåbær Skrevet 16. juni 2009 Forfatter #10 Skrevet 16. juni 2009 Takker for svar:) Kjempegreit å få høre om deres erfaringer siden jeg nå skal kjøpe barnesete for første gang.. Vanskelig dette altså... Tar gjerne imot flere erfaringer..
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 16. juni 2009 #11 Skrevet 16. juni 2009 Vi har acta graco og er kjempe fornøyd. har base så enkelt å ta inn å ut av bilen )
Pooh Skrevet 17. juni 2009 #12 Skrevet 17. juni 2009 Vi har kjøpt Maxi Cosi med base som kan festes med bilens setebelter. Har foreløpig ikke erfaring med setet, men det har kommet bra ut i tester og setet er relativt lett å bære. )
lady purple Skrevet 17. juni 2009 #13 Skrevet 17. juni 2009 Vi og har Maxi Cosi med base som festes med bilens setebelter. Setet kan også med adapter festes på flere vognunderstell. Har jo ikke prøvd det enda, men valget falt på dette setet pga lav vekt. Vet av erfaring at jeg kommer til å bære mye på setet.
Gjest Skrevet 18. juni 2009 #14 Skrevet 18. juni 2009 Hei chiquetita, jeg synes likevel det er nyttig jeg da siden barna ofte sovner i bilen. Da kan man bare legge ned ryggen når man er framme og barnet sover videre. Vi hadde mye byssing og bæring fordi vi måtte flytte henne hver gang vi kom fram på besøk/hjemme. Jeg skal være enig i at det er litt tungt, men synes det var lite som skilte på vekten fra andre. Dette er jo en smakssak:) Jeg gikk ikke rundt og bar mye på setet uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå