Gå til innhold

Påføre min 1 åring vannkopper med vilje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har fått helvetesild, vi har vært mye sammen med han i de siste ukene. Idag var han hos legen og fikk påvist det, legen mente at vi burde smitte gullet vårt med vilje fordi det er mye bedre når de får det når de er så små Høres jo banalt ut å ville smitte sin egen unge med vannkopper, men likevel, det ligger noe i det legen sier....

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med legen din jeg da og hadde satset på at 1 åringen skulle smittes:).

Mvh

Skrevet

Jeg hadde latt mine gutter kost masse med morfaren om det passer at de blir syke om ca 14 dager (ikke kjæsjer med ferie o.l.)

;-)

Skrevet

Om det "passer" for dere , så hadde jeg satsa på at ungen hadde blitt smitta nå! Mye bedre å ha kontroll over det, isteden for at ungen skulle bli smitta på et annet tidspunkt der det kanskje ikke passer så bra, f.eks vanskelig med fri fra jobb o.l.

Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det.

De som får vannkopper i veldig ung alder blir ikke 100% immune senere og kan utvikle helvetesild dersom de blir smittet på nytt.

Skrevet

Hadde ikkje gjort det, nei. Sønnen vår hadde det når han var 2 år, og han var veldig sjuk. Hadde vannkopper overalt, og var skikkelig dårlig, så det er ikkje ei sjølvfølge at dei har det så lett når dei er små. Vanskelig for så små å skjønne at dei ikkje skal klø og sånt også, og vanskelig å få på medisin. Må sei eg har litt problemer med å skjønne det der med å med vilje smitte sine barn med vannkopper.

Skrevet

Jeg hadde gjort det så var du ferdig med det.

Selv "smittet" jeg min sønn som da var 10 mnd med vannkopper for å bli ferdig med det. Når jeg satt mitt oppe i det så angret jeg for han fikk det veldig hardt men prikker over hele kroppen og høy feber i 3 dager. Men så fort han var ferdig med deg og nå i ettertid er jeg glade for at vi er ferdige med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...