kristin6868 Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Hei! Jeg er en lykkelig mamma, men ønsker meg sterkt et barn til. Før jeg fikk mitt barn hadde jeg fire mislykkede forsøk hos Stork. Har ingenting negativt å si om Stork, men jeg syntes det var kjempestressende å komme seg dit til riktig tid. Derfor har jeg lyst til å gå rett på IVF. Har en følelse på at det er lettere å lykkes med IVF??? Jeg er 41 år, noen som vet om det er sjanse for å få hjelp, og hvis ja, hvem hjelper? Håper noen der ute har kunnskaper om dette.
snuffe Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Du betaler jo selv i Danmark, og da tror jeg ikke de har noen innsigelser i forhold til alder (man får jo utført IVF etter "aldersgrensen" på 38 eller 39 i Norge også om man går privat). Nordica.org gjør IVF, og det gjør flere andre steder også... Maigaard i Århus og Ciconia og Trianglen som jeg ikke husker hvor ligger og noen mindre kjente. Vi var hos Nordica, og synes de er helt ok - men du bør ha en flink gynekolog som kan ta oppfølgingen i Norge og som har litt bedre tid enn danskene. =) Sjansene er betydelig større for å lykkes med IVF, ja. De sier vel 40% på første forsøk og 70% i løpet av tre forsøk tror jeg, og da har man jo regnet ut fra at de som driver med IVF ofte har et påvist fertilitetsproblem. Et (betydelig billigere per gang) alternativ er jo å benytte scanning hos gynekolog og eggløsningssprøyte i forbindelse med inseminasjonsbehandling. Ikke større sjanser enn ved el-testing, men du vet i hvert fall 2-3 dager på forhånd når du må være i Danmark.
kristin6868 Skrevet 17. juni 2009 Forfatter #3 Skrevet 17. juni 2009 Hei! Og takk for svar! Jeg er i tenkeboksen ennå. Vet ikke helt. Ønsker meg et barn til, men....Pga at jeg har vært igjennom denne prosessen en gang tidligere, så vet jeg hvor mye det kreves... Men ikke misforstå, når en lykkes, så er det verdt alt. Jeg var helt i himmelriket når jeg endelig ble mamma etter flere år med prøving. Men nå tenker jeg på en til da. Jeg prøvde stork fire ganger, en gang med eggløsningssprøyte. Men nei. Derfor har jeg litt liten tro på dette. Har mer lyst å prøve IVF. Vet dere hvor mye dette ca koster. F.eks "pakke" med tre forsøk, og alle kostnader. Pga av alderen trenger jeg nok minst tre forsøk.....
snuffe Skrevet 17. juni 2009 #4 Skrevet 17. juni 2009 http://www.nordica.org/composite-486.htm er prislisten hos de vi brukte. De har også en variant de kaller lavstimulering som koster 8-9000 dkk, men den anbefaler de neppe når du er over førti. Selv syntes jeg inseminasjonsrundene og det stresset de medførte var piece of cake sammenlignet med ivf-forsøket, og jeg hadde ikke full hormonpakke en gang. Men resultatene er jo bedre, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå