Gå til innhold

Hjemlengsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at min datter ble foedt har jeg slitt mer og mer med hjemlengsel men har vaert saa lenge naa i London at jeg aerlig talt ikke vet hvordan livet ville blitt/foeles om vi HADDE reist til Norge. Min partner er engelsk og hun ville jo ogsaa ha vaert noedt til aa forholde seg til mye nytt. Hadde satt veldig pris paa det om noen har innspill i denne forbindelse - om noen kanskje har gjort nettopp en slik hjemreise og hvilken erfaringer dere maatte ha. .

Hva som skjer i forhold til dette har for oss naa blitt en stor, skummel ting.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har dessverre ikke noe erfaring med aa flytte hjem, for jeg er fremdeles bosatt i London med engelsk mann som nekter aa bli med til Norge.

Maatte bare si at jeg foeler med deg, har utrolig hjemlengsel etter at vi fikk barn og syns det er utrolig vanskelig paa mange maater aa bo i dette landet med barn. For meg er Norge verdens beste land aa vokse opp i, i allefall i forhold til England, og jeg vil saa gjerne at barna skal faa det beste de kan i livet. Noe de ikke kommer til aa faa her.

Haaper alt ordner seg for deg. Kommer litt an paa hvor i Norge du kommer fra, men det er jo en del engelskmenn i deler av landet, samt internasjonale skoler og barnehager.

• 2 uker senere...
Skrevet

Har erfaring med aa vaere aleneforeldre i Norge da mannen min ikke ville bo i Norge, det er vanskelig aa vaere helt alene (i Norge) med far/mor i utlandet, ogsaa for barnet.Naa har jeg flyttet etter faren til

utlandet(Spania), hvor jeg ogsaa har bodd mange aar foer, og kan

spraaket osv.Vi har faatt enda et barn, jente paa et aar.Men jeg sliter

veldig med hjemlengsel!!Har det veldig tungt, og spesielt etter at jenta

kom.Gutten vaares er heldigvis tospraaklig og elsker baade Norge og

Spania, saa han kan godt flytte tilbake til Norge en dag.Er veldig

vanskelige okonomiske tider her nede naa, saa ikke bare skal man slite

med hjemlengsel, men ogsaa stor usikkerhet pga arbeidsledighet osv.

Nei, er ikke saa lett gitt, anbefaler folk som forelsker seg i utenlandsk

mann /dame om aa tenke seg om foer man flytter osv.Saerlig synes

jeg det er vanskeligere med barn, er ikke bare aa flytte pga hjemlengsel da liksom.Har stort ansvar, og ting faar store konsekvenser

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...