Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 I gjennom alle tider har vi slått i hjel barn som er anderledes. Det er naturensgang. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=559566
Gjest Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Vi har slått i hel barn som er tilbakestående også, kanskje du burde tenke over hvor heldig du er som fikk vokse opp hjemme i stedet for å bli plassert på hjem eller hevet utenfor en skrent? Siden du kommer med en slik idiotisk uttalelse, mener jeg?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 47 med DS og hvor mange friske? Skjønner ikke at mennesker skal lage noen big deal ut av at syke fostre blir abortert, når det er mangedobbelt med friske som også aborteres. Hva tjener samfunnet på sikt? Her inne blir vi hudfelttet om vi gud forby velger å være hjemme ett år ekstra, da yter vi ikke for samfunnet. Hvordan hadde det da blitt om jeg var hjemme med et sykt barn, er det helt greit og godtatt? En kan være hjemme med psyksik utviklingshemmede, men ikke med friske?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 ok..gud!? jeg er ærlig talt lykkelig over å ha født 5 friske barn.. har aldri måttet tatt et valg ang abort, enten med downs eller andre misdannelser,så jeg vet ikke hva jeg hadde gjort vist jeg hadde blitt gravid med et "sykt" barn. at barna mine NÅ er friske er jeg takknemlig for. ingen vet hva fremtiden bringer.. elsker dem uansett hva som måtte skje.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Og noen land har dødsstraff for kriminelle, HI. "Naturens gang" det også?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 Naturens gang er når barn dør naturlig av seg selv, eller når vi aborterer naturlig. Ikke drap av menneskehånd. Det er ikke naturens gang, HI.Lær deg forskjellen. Abort fks, er ikke naturens gang. Vi har blod på våre hender.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 tror HI bare provoserer til debatt, egentlig. At hun/han ikke mener det.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Barn som får kreft eller andre potensielt livstruende sykdommer, kan også ses som naturens gang. Skal vi la være å behandle dem også, HI?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #10 Skrevet 16. juni 2009 Vel, som nybakt mor til ei helt nydelig jente med Downs, synes jeg dette er helt forferdelig. Hadde et annet syn på saken før, men gjett om jeg har møtt meg selv i døren! Har skjønt nå at det ikke er verdens undergang i det hele tatt, selv om det virkelig føltes sånn de første ukene etter fødsel. Alle ønsker seg jo et friskt barn, men man har ingen garantier, og hvem sier at det er vi mad 46 kromosomer som er "normale" ?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #11 Skrevet 16. juni 2009 Selvfølgelig har et menneske med downs like mye rett på liv som hvilket som helst annet menneske. Men i dagens samfunn får de alikevel ikke denne retten. Mødrene deres avliver dem. Forferdelig, men det er et fakta.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #12 Skrevet 16. juni 2009 Man kan virkelig lure på hvordan verden er når en mor som egentlig skal gjøre allt i hennes makt for å beskytte sitt barn tar livet av det.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #13 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har endra helt synet på barn med downs etter vi fikk en i familien.. Da har jeg faktisk tenkt mer grundig over det, det er en helt nydelig unge!! Gleder meg til hun vokser opp! Jeg må ærlig si det, at om jeg en dag får en unge med downs kommer jeg da til å elske den like høyt som en unge som ikke hadde noen problemer!! Finnest det noe menneske som er så livsglade som de med downs? Nesten alle andre går bare rundt og klager.. Hadde det vert naturens gang hadde det ikke vert folk med downs, da hadde de ikke vert levedyktige og hadde blitt spontanabortert! Idag har de jo SÅ mange hjelpemidler også. og bare som vis er på tv, folk med downs kan faktisk ¨klare seg selv¨ til en viss grad selfølgelig.. Jeg vil påstå det at jeg vil heller ha et barn med downs en et barn med sterk fynsjonshemning som ikke kunne gå snakke eller noe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå