Gå til innhold

Assisted Hatching- kan det være noe for meg???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan fortelle litt om assisted hatching, og hvem dette passer for.. Jeg har nettopp fått mensen etter tredje mislykkede icsi forsøk, og etter å ha prata med Haugesund i dag, så føler jeg vi må prøve noe nytt..I følge Haugesund er det ingenting som tilsier at jeg ikke burde bli gravid, har tatt livmorundersøkelse, den var helt perfekt,slimhinnen har vært optimal, eggene har vært topp, og blodgjennomstrømmingen i livmoren helt flott. Så hvorfor fester ikke egget seg da?? Hva kan jeg gjøre?????

Videoannonse
Annonse
Gjest lille fiol
Skrevet

Hei, Hvis du vil se om du trenger à gjòre det sà mà du dra til Danmark da det ikke er lov à gjòre det i Norge. Det de gjòr er at de "kakker" en liten "sprekk" i egget hvis det har for haldt skall. Om skallet pà egget er for hardt sà klarer det ikke à àpne seg og fese seg til livmora og da blir det heller ingen befruktning. Men med mye KRF politikk i dette landet sà ligger vi litt etter der, skal ikke gà inn pà den debatten her... :) lykke til!

Skrevet

Så spennende, åssen sjekker de skalltykkelsen egentlig da?? Vi tenker litt på danmark nå uansett, trenger liksom litt feeling av nye metoder hvis vi skal i gang å hive ut masse penger selv..

Skrevet

Hei du

Jeg er endelig gravid etter 3. og siste forsøk på Nordica (nå Copenhagen fertility center) denne siste gangen spurte jeg om de kunne undersøke eggene etter uttak for å se tykkelsen på eggeskallet

de har et "spindoskop" eller hva de kaller det som kan sjekke dette...og joda, selv om jeg er 25 år, så var eggeskallet tykt (dette pleier å skje når man blir litt eldre ( som da vil si over 30-35 år i ivf verdenen) så de tok assisted hatching på egga mine...to ble satt inn og nå er jeg gravid med vårt første etterlengtede barn :o) så jeg kan absolutt anbefale dette!! kostet oss ca 3000 kr ekstra norske kroner- og er veldig verdt det! kombinerte behandlingen med akupunktur 3 uker frem til jeg reiste ned til danmark- og da satt den :o)

Du kan jo bestille deg en time til samtale pr tlf til en klinikk som gjør dette i danmark, og de vil fortelle deg om dette litt nærmere :o)

Skrevet

Jeg har ikke noe standpunkt til assisted hatching, men jeg tror nok ikke det er "krf politikk" her i landet som gjør at ingen klinikker her tilbyr det. Jeg spurte på Riksen og de sa at de ikke har dette behandlingsopplegget fordi de mener det ikke har noe for seg og mente det også var for lite utprøvd enda med tanke på at det muligens skadet fosteret. Dette er IKKE for å skremme noen fra å gjøre det, men ville bare dele med deg det de sa til meg. Andre vil sikkert gi et helt annet svar.

Skrevet

Hei søskenhåp! :)

Nei, du vet,jeg leter bare etter alternative svar og løsninger med dette eggfestingsproblemet mitt..men blir ikke avskremt av det du sier, bare glad for at du gir meg info du har fått, sånn at jeg kan ta en gjennomtenkt avgjørelse liksom!:)

Skrevet

Har du sett på hjemmesiden til Nordica? Der står det om de forskjellige metodene de bruker.

Skrevet

Takk for tipset, håpefull, det skal jeg jammen gjøre.!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...