Gå til innhold

Hadde dere turd dette? (økonomisk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 22000 etter skatt hver mnd. Jeg har få fått invilget lån, og om jeg kjøper den leiligheten jeg har lyst på vil jeg ha 8700 i boutgifter hver mnd. Andre utgifter 5500 i mnd.

Altså 7800 igjen til mat og andre ting (klær, kino osv). Jeg er alene med en jente på 2år. Selv tror jeg det skal gå fint, men hadde dere turd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ingen grunn til at du ikke skal klare det, du vil jo ha det relativt romslig :)

Skrevet

Det kommer ann på hva som ligger i "andre utgifter". Hvis barnehage, transport, TV, internett, telefon, forsikkring, kommunale avgifter, strøm osv er inkludert tror jeg det går fint, men husk å sette av penger til gaver, ferie og uforutsatte hendelser.

Skrevet

med andre utgifter mener jeg: busskort 600, barnehage 1900,tlf 700, sparing 500, strøm 800, og 1000 i div. Da har jeg ikke tatt bekjedent i.

Det er et borettslag, så betaler 5000 på lån og 3700 i fellesutgifer (dekker kommunale utgifter, tv, internett, forsikringer, oppvarming, +++++)

Skrevet

Jeg er alenemamma til 3 og har 2,9 mill i lån, så d klarer du nok fint!

Skrevet

Tja, spørs størrelsen på lånet.

Er ikke opptatt av månedsutgiften, da denne kan endres (mer/mindre avdrag, mindre/høyere renteutgifter etc.).

Hvis du garantert har 7800 igjen til mat og klær bør dette gå fin-fint!

For regner med at alle regninger er inne i 5500 (telefon, kommunale avgifter,studielån etc).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...