Gå til innhold

Dere som har to (eller flere)


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan gjør dere med den eldste, når det gjelder

-henting/levering i barnehagen (hvis mannen ikke kan)

-når dere er alene med begge to, hvordan aktiviserer dere den eldste, eller holder h*n unna den minste?

-ammesituasjonen?

 

Det er fortsatt litt uvant dette å ha to stykker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det alltid jeg som må hente pga mannens jobbsituasjon. Synes det fungerer ganske så greit. Har lillebabyen på armen når jeg henter, men drøyer hentinga til jeg vet de har gått ut i barnehagen på ettermiddagen slik at jeg slipper påkledninga. Da henter jeg bare matboksen som jenta mi bærer selv.

 

Når jeg er alene med begge så går det ganske greit. Jenta mi på 2,5 år er flink til å leke selv. Hun kan også servere meg kaffe/mat fra lekekjøkkenet sitt når jeg sitter med lillegutt på armen, så sånn føler hun at vi leker sammen. Også prøver jeg å gi henne litt ekstra oppmerksomhet når lillegutt sover, for å unngå alt for mye sjalusi. Vi lager avtaler om at når han sovner skal vi tegne, lese eller andre ting.

Jeg er ganske mye alene med begge pga mannens jobb...

 

I ammesituasjoner så sitter nå datteren min ved siden av eller er i lek, uten at det ahr vært noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntrende svar. Jeg bekymrer meg nok sikkert litt unødvendig, nå har jeg hentet og levert et par ganger og det har gått fint, men så har også minstemann sovet godt.

 

Det går seg nok til etterhvert, man skal jo venne seg til den nye situasjonen alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...