Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Når jeg hører folk si at de har barnefri, tenker jeg at de "endelig har etterlengtet ferie fra barna". Det får det å ha barn til å høres så negativt ut... Mulig det er jeg som er rar her, men jeg sier heller at vi har barnevakt, jeg. hehe.. Mye rart man skal tenke på..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 synes det er deilig med "barnefri" jeg, å ser ingen grunn til å skjule det! er 100% til stede for barna hele tiden ellers, så ei helg i året KOOOOSER jeg med:))
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 Ja, så sannelig:) Jeg tenker at det er 100% greit at foreldre av og til har behov for barnefri. Altså, etterlengtet fritid borte fra barna. Jeg tror det er bedre at mange foreldrepar får tid og mulighet til å hente seg inn litt hvis hverdagen er hektisk, noe som vil virke positivt på både voksne og barn i det lange løp. At det kan høres negativt ut er jo så som så, jeg er sikker på at de som mener at de må ha barnefri ikke er anderledes foreldre enn mange andre er. Synes nesten det minner litt om supermom/superdad-syndromet å aldri innrømme at man kan bli litt lei. Jeg storkoser meg med barna i 355-360 dager i året, og er glad for å ha et "barnefritt" døgn eller to to-tre ganger i året.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 Storkoser meg når jeg har barnevakt, jeg også... Det var ikke det som var poenget mitt, egentlig.. Bare hva ordet får meg til å tenke på.. HI
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har ikke satt ord på det siden det er så sjelden, men de gangene mannen har tatt de med seg alene til foreldrene sine vil jeg vel si jeg har barnefri og mannfri. Iikke barnevakt siden de er sammen med faren sin.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 En kan jo ikke kalle det barnevakt når barnet er på samvær med sin far. Han er da ikke en barnevakt. Da har jeg barnefri. Selv om du HI syns det klinger dårlig. Hva ellers skal jeg kalle det? At jeg er helt uten barna, og så gråte en skvett? Hadde det vært akseptabelt? JEg syns det er bra at barna har kontakt med far, og jeg syns faktisk det er bra at jeg som er alene med dem de aller fleste dagene i året, kan ha litt fri, og være sosial på voksent vis.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 Jeg har barnefri rett som det er, og nyter det. Tror også poden syns det er godt med mammafri - det var i hverfall det han sa her om dagen når han skulle til en kamerat. "mamma skal ha barnefri og jeg skal ha mammafri"
Rotte-mamma Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 Vi snakker heller ikke om barnefri eller barnevakt her i huset, om gutten skal bli passet skal han på besøk til mommor, eller tante kommer på besøk til han feks. og det synes han er så hyggelig! Tenkt han får sitt eget besøk:-)
Lemonia Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Jeg kunne godt ha sagt barnefri, ser ikke helt problemet. Det er da ingen motsetning mellom å være glad i barna sine og det å nyte å være uten dem også. Jeg synes det er deilig når sønnen vår er i seng om kvelden og vi får "fri", det betyr da ikke at jeg ikke koser meg sammen med ham når han er våken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå