Gå til innhold

HVORDAN ER DET MULIG?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fulgte godt med EL før jeg ble gravid. visste at det var 1-2. feb.

jeg og sambo var ikke sammen på to uker før 1. feb.

natten til 2. som var en mandag hadde vi sex.

jeg ble gravid.

har fått ul termin 22. oktober. det betyr at unnfangelsen måtte ha skjedd rundt 27. januar. men jeg hadde hverken EL eller sex.

hvordan er det mulig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De går jo bare ut i fra størrelser på UL-en. Så fosteret er bittelitt større enn gjennomsnittene de regner med. Mye bedre at det går den veien enn den andre veien mtp evt overtid.

I hvilken uke var du da du hadde ordinær UL? Kan ha litt å si det.

Skrevet

altså 18+5 i følge legen, men 18 hvis jeg skal tenke at barnet ble til 2. feb.

men han ga meg jo masse grafer osv om at barnet hadde helt normale størrelser.

Skrevet

Med UL-termin må du jo regne med pluss-minus to uker. Den er jo ikke helt eksakt.. Så det er nok mulig at UL-termin og menstermin er forskjellig. Fem dager er heller ikke så mye. Du kan vel ta det i betraktning når fødselen nærmer seg.

Skrevet

Jeg sier bare en ting... JOMFRUFØDSEL!!!!!!

Sikker på at du ikke hadde non engel på besøk mens du sov??

Skrevet

skulle ønske det. da hadde babien vært halv engel istedet for halv-den-stygge-typen min :D

Skrevet

Det høres jo ut som en god begynnelse :-)

Skrevet

Jeg også visste når mine måtte være unnfanget. På dagen/timen. Sjelden sex gjør at en lett vet slikt.

Men UL-terminen har ikke stemt helt med noen av dem. Ene ble satt til en uke FØR min menstermin,som var sikker. Den andre ble satt til 3 dager ETTER min menstermin, som også var sikker.

Men det verste tilfellet jeg har hørt om, var ei som var skråsikker på mensterminen, og ble satt til å gå 3 uker ekstra før det var overtid. Den ungen holdt på å dø, for fødselen startet ikke, men morkaken sluttet å virke og der var ikke fostervann igjen. De hadde flaks og alt gikk bra, men barnet hadde gått ned minst en halv kg i vekt de siste ukene......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...